Λάρισα

Δυστύχημα στα Τέμπη: «Η Τηλεδιοίκηση δούλευε κανονικά μέχρι το 2019» επιβεβαιώνουν οι εργαζόμενοι στο ΚΕΚ Λάρισας αμφισβητώντας στελέχη του ΟΣΕ

Την ερχόμενη εβδομάδα, εφόσον τα καιρικά φαινόμενα το επιτρέψουν, ολοκληρώνονται οι έρευνες πολυμελούς ομάδας ιδιώτη πραγματογνώμονα που διαθέτει ειδικά εκπαιδευμένους σκύλους, στα συντρίμμια της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών, που φυλάσσονται στο Κουλούρι.

Η ομάδα θα επιστρέψει στο Κουλούρι προκειμένου μετά τα βαγόνια να ολοκληρώσει την έρευνα και στα υπόλοιπα συντρίμμια και αδρανή υλικά, «ώστε» όπως έχουν αποσαφηνίσει δικηγόροι θυμάτων – «να μην καταλείπεται αμφιβολία περί του αριθμού και της ταυτότητας των νεκρών θυμάτων του δυστυχήματος».

Η έρευνα στις ηλεκτράμαξες και στα βαγόνια των αμαξοστοιχιών του δυστυχήματος διεξάγεται με απόφαση του εφέτη ανακριτή Σωτ. Μπακαΐμη ικανοποιώντας έτσι αίτημα του συλλόγου συγγενών των θυμάτων της τραγωδίας και σε μια ύστατη προσπάθεια να εντοπισθούν τυχόν ίχνη της 21χρονης φοιτήτριας του ΑΠΘ και 57ης νεκρής, που δεν βρέθηκε ποτέ.

ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΟΥ ΟΣΕ

Στο πλαίσιο της έρευνας των συνθηκών της μετωπικής σύγκρουσης, της επιβατικής αμαξοστοιχίας IC-62 με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503, ο κ. Μπακαΐμης συνεχίζει παράλληλα την εξέταση μαρτύρων.

Έτσι προχθές Παρασκευή κατέθεσε ένας ακόμη μάρτυρας που υπέδειξε η πλευρά του προφυλακισμένου Επιθεωρητή, όπως κατέθεσαν επίσης τρεις υπάλληλοι του ΟΣΕ (σ.σ. δύο συνταξιούχοι και ένας εν ενεργεία) οι οποίοι εργάσθηκαν στο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας (ΚΕΚ) Λάρισας, γνωστότερη και ως Τηλεδιοίκηση.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ε» οι εργαζόμενοι στην Τηλεδιοίκηση Λάρισας επιβεβαίωσαν το ήδη γνωστό, ότι δηλαδή η Τηλεδιοίκηση στον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Λάρισας είχε τον πλήρη έλεγχο του σιδηροδρομικού δικτύου από τον Παλαιοφάρσαλο έως τους Νέους Πόρους, για το διάστημα από το

2006 έως τις 29 Ιουλίου 2019 όποτε και εκδηλώθηκε φωτιά στις εγκαταστάσεις του ΟΣΕ στο ύψος του Εργοστασίου Ζάχαρης.

Όπως είναι γνωστό η ζημιά από την πυρκαγιά δεν αποκαταστάθηκε ποτέ και για λόγους που επίσης ερευνώνται και το σύστημα τηλεδιοίκησης έπαψε να λειτουργεί από το 2019, με αποτέλεσμα ο σταθμάρχης της Λάρισας να έχει περιορισμένο έλεγχο της κυκλοφορίας που προσέφερε το τοπικό, μηχανικό σύστημα ελέγχου λίγο πριν και λίγο μετά τον ΣΣ. Οι ελλείψεις των συστημάτων ασφαλείας, όπως καταλυτικά σημειώνεται και στα δύο πορίσματα (σ.σ. της Επιτροπής Γεραπετρίτη και των δικαστικών πραγματογνωμόνων) θα απέτρεπαν των πρωτοφανή μετωπική σύγκρουση των δυο αμαξοστοιχιών το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023 όπου έχασαν τη ζωή τους 57 επιβαίνοντες, ενώ άλλοι 181 τραυματίσθηκαν.

Οι μαρτυρίες των 3 εργαζομένων στην Τηλεδιοίκησης Λάρισας θεωρούνται σημαντικές με δεδομένο ότι στελέχη του ΟΣΕ επιμένουν πως η Τηλεδιοίκηση λειτουργούσε το επίδικο διάστημα, διάσταση που είναι γνωστό ότι προκάλεσε και πολιτική αντιπαράθεση μεταξύ της τότε κυβέρνησης και της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με επιτόπιες επισκέψεις, δηλώσεις κ.λπ.

Να σημειωθεί τέλος ότι αύριο Τρίτη ενώπιον του κ. Μπακαΐμη αναμένεται να βρεθούν οι δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας της 28ης Φεβρουαρίου 2023. Ο έμπειρος 50χρονος Λαρισαίος και ο συμβασιούχος 34χρονος Βολιώτης – που είχαν αφεθεί ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους όταν απολογήθηκαν τον περασμένο Μάρτιο – μετά και την προθεσμία που έλαβαν αναμένεται να απολογηθούν την Τρίτη με αφορμή και το αναθεωρημένο κατηγορητήριο ως προς το πλήθος και τα στοιχεία θανόντων και τραυματιών και όχι ως προς τα αδικήματα, αφού οι κακουργηματικού και πλημμεληματικού χαρακτήρα πράξεις για τις οποίες κατηγορούνται, παραμένουν οι ίδιες.

Εφημερίδα Ελευθερία / Βαγγέλης Κακάρας

Previous ArticleNext Article