Λάρισα

Εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου Δαμασίου γνώρισαν μέσω του προγράμματος Erasmus+ το εκπαιδευτικό σύστημα της Σουηδίας

Η δεύτερη κινητικότητα του εγκεκριμένου ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ1 του Δημοτικού Σχολείου Δαμασίου με τίτλο: «Σχολική αναγέννηση μέσω των καλών διδακτικών πρακτικών και της ευρωπαϊκής κουλτούρας» και κωδικό αριθμό 2022-1-EL01-KA122-SCH-000073334 πραγματοποιήθηκε 23-29 Απριλίου 2023 στη Στοκχόλμη της Σουηδίας.

Εθνική Μονάδα συντονισμού του προγράμματος Erasmus+ για την Ελλάδα είναι το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Η επιμόρφωση στην οποία πήραν μέρος οι εκπαιδευτικοί κ. Στέλλα Κολοβού, κ. Μαρία Κυρίτση, κ. Μελπομένη Καραβά και η κ. Ερασμία Μαγουλιώτη, είχε τίτλο: “Structured Educational Visit to Schools & Training Seminars in Sweden” και φορέας υλοποίησης ήταν ο οργανισμός “English Matters”.

Η επιμόρφωση, στην οποία συμμετείχαν 91 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από 11 χώρες της Ευρώπης, άρχισε με την παρουσίαση του ιδιαίτερου εκπαιδευτικού συστήματος της Σουηδίας και ολοκληρώθηκε με εκπαιδευτικές επισκέψεις σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της πόλης και των προαστίων.

Το σουηδικό εκπαιδευτικό σύστημα εστιάζει στην ανεξαρτησία των παιδιών, καθώς βασικό μέλημα των εκπαιδευτικών είναι τα παιδιά να αναπτύξουν την αυτονομία τους μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων. Παράλληλα ενθαρρύνεται η ισότητα των δύο φύλων και οι δημοκρατικές διαδικασίες. Τα σχολικά συγκροτήματα πέρα από τις αίθουσες διδασκαλίας διαθέτουν βιβλιοθήκες, εργαστήρια ξυλουργικής, καλλιτεχνικών, αίθουσα τεχνολογίας, μουσικής, εστιατόριο και άρτιες εξωτερικές αθλητικές εγκαταστάσεις. Αξιοσημείωτη ήταν η πειθαρχία σε συνδυασμό με την αυτονομία των μαθητών στο χώρο του σχολείου.

Οι πολιτιστικές επισκέψεις στην παλιά συνοικία της πόλης, γνωστή τοπικά ως Gamla Stan, στο συναρπαστικό Μουσείο Vasa, στους σταθμούς του μετρό, που αποτελούν έργα τέχνης και στην πόλη Ουψάλα, της οποίας ο ιστορικός ρόλος ως κόμβος μάθησης και πολιτισμού στη Σουηδία χρονολογείται από την ίδρυση του πανεπιστημίου τον 15ο αιώνα, οδήγησαν στο να αναπτυχθεί πολιτιστικός διάλογος και να ενισχυθεί η ευρωπαϊκή διάσταση της εκπαίδευσης.

Μέσω της κινητικότητας οι συμμετέχουσες γνώρισαν νέες μεθόδους διδασκαλίας όπου η βιωματική μάθηση έχει πρωταρχικό ρόλο καθώς και νέα εργαλεία και στρατηγικές μάθησης, που μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο συζήτησης και διερεύνησης στο πλαίσιο της διάχυσης των αποτελεσμάτων της επιμόρφωσης.

  

Previous ArticleNext Article