Ελασσόνα

Σύλλογος γονεων και κηδεμόνων Λυκείου Ελασσόνας: Όχι στο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο

Ακόμα και οι ειδικές συνθήκες λόγω της πανδημίας, δε πτοούν τη σημερινή κυβέρνηση να συνεχίσει το αντιεκπαιδευτικό της έργο. Αντί να λύσει τα προβλήματα που διογκώθηκαν από τα αναγκαστικά μέτρα λόγω της πανδημίας στην εκπαίδευση, νομοθετεί βάζοντας παραπέρα εμπόδια στη μόρφωση των παιδιών, κάνοντας χειρότερο, πιο άδικο και ταξικό το σχολείο. Επιτίθεται στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας.

Έχοντας διδαχτεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, με κλειστά σχολεία φέρνει νομοσχέδιο για αλλαγές στην εκπαίδευση, που έχουν καταδικάσει μαζικά μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς. Και μάλιστα εν μέσω πανδημίας, και σε συνθήκες που αντικειμενικά περιορίζουν τη δυνατότητα συλλογικών διαδικασιών από την πλευρά των οργανώσεων γονιών, εκπαιδευτικών, του μαθητικού και φοιτητικού κινήματος. Χιλιάδες μαθητές, το προηγούμενο διάστημα βρέθηκαν στους δρόμους διεκδικώντας ένα «σχολείο που να μορφώνει και όχι να εξοντώνει», έχοντας και τη συμπαράσταση του οργανωμένου κινήματος των γονέων.

Η κυβέρνηση φέρνει αλλαγές που κάνουν το σχολείο ακόμα πιο ταξικό, ακόμα πιο ανισότιμο, ακόμα πιο εξοντωτικό για τους μαθητές.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Προωθεί- ακόμα και τώρα εν μέσω υγειονομικής κρίσης- την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο και την καθιέρωση του ελάχιστου αριθμού των 20 μαθητών ανά τάξη στα 7θέσια και πάνω Δημοτικά και των 16 στα 2θεσια και πάνω Νηπιαγωγεία. Αυτό θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τάξεων, σε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών.
  • Διατηρεί το Λύκειο τον εξεταστικό πυρήνα του Γαβρόγλου, τον ενισχύει και προχωράει σε ακόμα πιο βαθιές και αντιδραστικές αλλαγές. Εισάγει την Τράπεζα Θεμάτων από την Α΄ Λυκείου για τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ. Αυξάνει τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στο Λύκειο. Στην πράξη θα έχουμε μίνι πανελλαδικές για κάθε τάξη (με την Τράπεζα Θεμάτων) συν τις πανελλαδικές για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Το Λύκειο μετατρέπεται σε «εξεταστική αρένα», ο ανταγωνισμός θα γιγαντωθεί, τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας αλλά και οι γονείς θα πρέπει να ματώσουν για να έχουν τύχη, αν έχουν.
  • Με τη ρύθμιση για ανώτερο ηλικιακό όριο εγγραφής στα ΕΠΑΛ τα 17 έτη κλείνει ο δρόμος για χιλιάδες μαθητές να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στην ειδικότητα της επιλογής τους.
  • Επανέρχεται η αναγραφή της «διαγωγής» στα απολυτήρια του Γυμνασίου και του Λυκείου και οι λεγόμενες πολυήμερες αποβολές στο όνομα της πειθαρχίας των μαθητών! Να θυμίσουμε ότι η σημερινή αλλά και η προηγούμενη κυβέρνηση αντιμετώπισαν με αυταρχισμό και συκοφαντίες τους αγώνες της νεολαίας και του λαού μας για ένα καλύτερο σχολείο.
  • Στο Νηπιαγωγείο, όπου τα νήπια και προνήπια δεν έχουν κατακτήσει ακόμα τη χρήση της μητρικής γλώσσας εισάγεται το αντικείμενο των Αγγλικών. Ανοίγει ο δρόμος για νέες επικίνδυνες αλλαγές που αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία της Προσχολικής Αγωγής. Την ίδια στιγμή αρνούνται να πάρουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την πλήρη και ουσιαστική εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής με σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή (χωρίς κοντέινερ και προκάτ) με όλο το απαραίτητο βοηθητικό (π.χ. τραπεζοκόμους) και επιστημονικό προσωπικό (π.χ. ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς).
  • Η εισαγωγή των υποχρεωτικών εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας των σχολείων με τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και την άμεση εμπλοκή της Τοπικής Διοίκησης έρχεται ως επιστέγασμα στη λειτουργία ενός σχολείου υποχρηματοδοτούμενου, που αναζητά «χορηγούς» και «χρηματοδότες». Ενός σχολείου κατηγοριοποιημένου και διαφοροποιημένου. Ο Σύλλογος Διδασκόντων σε συνεργασία με τους γονείς θα καλείται να διαχειριστεί τη φτώχεια από την ελλιπή κρατική υποχρηματοδότηση.
  • Οι διατάξεις για την αντιδραστική αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας αποτελούν και τους δείκτες ελέγχου όλων των παραπάνω αντιεκπαιδευτικών κατευθύνσεων. Η κυβέρνηση αξιοποιεί και επεκτείνει το πλαίσιο που είχε νομοθετήσει η προηγούμενη. Διατηρεί τον πυρήνα του και προχωρά πολλά βήματα παρακάτω, το εξειδικεύει και το συγκεκριμενοποιεί. Η αξιολόγηση δεν αντιμετωπίζει τις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών της λαϊκής οικογένειας για ουσιαστική μόρφωση. Δεν έχει καμία σχέση με την επίλυση των προβλημάτων των σχολείων αλλά και του ίδιου του έργου του εκπαιδευτικού. Επί της ουσίας γίνεται ακόμα πιο βαθιά η κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών με διάφορα κριτήρια και ειδικά με τα «εκπαιδευτικά αποτελέσματα». Ενοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία, οι ίδιοι οι μαθητές και οι οικογένειές τους, για ό,τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία και από την άλλη στόχος είναι να αθωώνονται οι αντιλαϊκές πολιτικές των κυβερνήσεων.

Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την Ειδική Αγωγή και κυρίως για τους μαθητές που φοιτούν σε ειδικά σχολεία. Για άλλη μια φορά τα παιδιά αυτά είναι ξεχασμένα από όλους. Οι εκπαιδευτικοί τους δεν μπορούν να τα απασχολήσουν με κανένα τρόπο, οι οικογένειές τους επωμίζονται όλο το βάρος της φροντίδας τους και της απασχόλησής τους σε 24ωρη βάση και μάλιστα κάτω από τις επικρατούσες συνθήκες εγκλεισμού και κοινωνικής απομόνωσης που επιτείνουν τα προβλήματά τους. Απαιτείται άμεσα το Κράτος να μεριμνήσει για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες ώστε να μην βιώσουν για άλλη μια φορά τον εκπαιδευτικό και γνωστικό αποκλεισμό τους.

Ως Σύλλογος Γονέων  δεν αναστέλλουμε καμιά από τις διεκδικήσεις μας. Τα προβλήματα στη δημόσια εκπαίδευση παραμένουν πολλά και εκρηκτικά (διορισμοί, κτιριακό, καθαριότητα, φύλαξη, υποδομές, περιεχόμενο μόρφωσης). Όλα αυτά μαζί με την πληθώρα των προβλημάτων που δημιούργησε η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (Π.Ν.Π.) για το κλείσιμο των σχολείων, παραμένουν ψηλά στην ατζέντα των διεκδικήσεων μας.

 

Απαιτούμε :

1)Την απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου της Κυβέρνησης.

2)Την ανακοίνωση της ημερομηνίας των πανελληνίων

3)Την ανακοίνωση ακύρωσης των προαγωγικών εξετάσεων στις υπόλοιπες τάξεις Γυμνασίων, Λυκείων, ΕΠΑΛ

4)Τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για ισότιμη πρόσβαση των παιδιών στην τηλεκπαίδευση

Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων του Δήμου Ελασσόνας να παίξουν ουσιαστικό ρόλο αλληλεγγύης σε μαθητές και γονείς που πλήττονται αυτή την περίοδο από τις συνέπειες της πανδημίας. Κανένας μόνος, κανένας φοβισμένος. Μένουμε Δυνατοί!

28/4/2020

 

Previous ArticleNext Article