Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν πως οι ηλικιωμένοι οδηγοί ευθύνεται για πολλά τροχαία ατυχήματα ή δυστυχήματα.
Πολλοί εκτιμούν ότι αυτές οι αντιδράσεις, έχουν ψηφοθηρικό χαρακτήρα εν όψει των επικείμενων ευρωεκλογών, αλλά η Κομισιόν υποστηρίζει ότι ο μόνος τρόπος για πιο ασφαλείς δρόμους στην Ευρώπη, είναι η αυστηροποίηση των κριτηρίων ανανέωσης της άδειας οδήγησης, όταν ο οδηγός υπερβαίνει ένας συγκριμένο όριο ηλικίας.
Η Κομισιόν βασίζεται στα στατιστικά στοιχεία, που καταδεικνύουν ότι ο αριθμός των ηλικιωμένων οδηγών που εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματά και δυστυχήματα, είναι αρκετά μεγάλος.
Τι προβλέπει ο ΚΟΚ;
Σύμφωνα με τον ΚΟΚ ο κάτοχος της άδειας οδήγησης ενός Ι.Χ. θα πρέπει μετά το 65ο έτος της ηλικίας του να προχωρήσει σε ανανέωση ανά 3ετία καταβάλλοντας το σχετικό παράβολο. Επίσης, προβλέπονται εκ νέου ιατρικές εξετάσεις από παθολόγο και οφθαλμίατρο.
Αυτά προβλέπει ο νόμος. Τι λένε οι υπόλοιποι εμπλεκόμενοι; Οι ασφαλιστές θεωρούν ότι είναι καλό οι άδειες οδήγησης να ανανεώνονται κάθε πέντε χρόνια από την ηλικία των 70 ετών, μέσω μιας αυτοαξιολόγησης. Οι Σχολές Οδηγών από την άλλη μεριά, προτείνουν να υπάρχουν κάποια υποχρεωτικά μαθήματα οδήγησης σε άτομα άνω των 75 ετών ώστε το δίπλωμά τους να παραμένει σε ισχύ.
newsauto.gr