Ελλάδα

Τραβούν το χειρόφρενο στους 70χρονους

Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν πως οι ηλικιωμένοι οδηγοί ευθύνεται για πολλά τροχαία ατυχήματα ή δυστυχήματα.

Πολλοί εκτιμούν ότι αυτές οι αντιδράσεις, έχουν ψηφοθηρικό χαρακτήρα εν όψει των επικείμενων ευρωεκλογώναλλά η Κομισιόν υποστηρίζει ότι ο μόνος τρόπος για πιο ασφαλείς δρόμους στην Ευρώπη, είναι η αυστηροποίηση των κριτηρίων ανανέωσης της άδειας οδήγησης, όταν ο οδηγός υπερβαίνει ένας συγκριμένο όριο ηλικίας.

Η Κομισιόν βασίζεται στα στατιστικά στοιχεία, που καταδεικνύουν ότι ο αριθμός των ηλικιωμένων οδηγών που εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματά και δυστυχήματα, είναι αρκετά μεγάλος.

Ειδικά στη χώρα μας, το τελευταίο διάστημα, το πλήθος των περιστατικών επιβεβαιώνει τη στατιστική και τονίζει την ανάγκη, για πιο τακτικούς ιατρικούς ελέγχους. Αναδεικνύοντας ξανά το ερώτημα: Μέχρι πότε θα πρέπει ένας υπερήλικας να οδηγεί;

Τι προβλέπει ο ΚΟΚ;

Σύμφωνα με τον ΚΟΚ ο κάτοχος της άδειας οδήγησης ενός Ι.Χ. θα πρέπει μετά το 65ο έτος της ηλικίας του να προχωρήσει σε ανανέωση ανά 3ετία καταβάλλοντας το σχετικό παράβολο. Επίσης, προβλέπονται εκ νέου ιατρικές εξετάσεις από παθολόγο και οφθαλμίατρο.

Στην περίπτωση που ο κάτοχος της άδειας οδήγησης είναι άνω των 80 ετών απαιτούνται κάθε 2ετία επιπλέον των ανωτέρω πιστοποιητικών και δύο πιστοποιητικά ιατρικής εξέτασης από ωτορινολαρυγγολόγο και νευρολόγο (ή νευροψυχίατρο ή ψυχίατρο).

Αυτά προβλέπει ο νόμος. Τι λένε οι υπόλοιποι εμπλεκόμενοι; Οι ασφαλιστές θεωρούν ότι είναι καλό οι άδειες οδήγησης να ανανεώνονται κάθε πέντε χρόνια από την ηλικία των 70 ετών, μέσω μιας αυτοαξιολόγησης. Οι Σχολές Οδηγών από την άλλη μεριά, προτείνουν να υπάρχουν κάποια υποχρεωτικά μαθήματα οδήγησης σε άτομα άνω των 75 ετών ώστε το δίπλωμά τους να παραμένει σε ισχύ.

newsauto.gr

Previous ArticleNext Article