Λάρισα

Το πετάλι γίνεται τρόπος ζωής στη Λάρισα!

Η Λάρισα τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει πολύ… και μάλιστα προς το καλύτερο. Όχι φυσικά ότι δεν υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης, αλλά δεν μπορούμε και να μην παραδεχτούμε ότι πλέον η εικόνα της πόλης είναι πιο όμορφη και πιο φιλική προς τους κατοίκους της. Οι πεζοδρομήσεις στο κέντρο της κυρίως και το δίκτυο ποδηλατοδρόμων έχουν δημιουργήσει μια νέα καθημερινότητα για τους κατοίκους, περιορίζοντας τη χρήση του αυτοκινήτου και βάζοντας στη ζωή μας άλλους τρόπους μετακίνησης, όπως είναι το ποδήλατο. Η Λάρισα είναι μια πόλη που αποκτά την κουλτούρα του ποδηλάτου και παρά τις όποιες αδυναμίες και δυσκολίες, αυτό από μόνο του είναι αρκετά αισιόδοξο όπως λέει στην «Ε» η καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και υπεύθυνη των Προγραμμάτων Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου Λαρισαίων, κ. Εύη Ευαγγέλου.

Η κ. Ευαγγέλου παραδέχεται ότι τα τελευταία χρόνια η Δημοτική Αρχή καταβάλλει συστηματική προσπάθεια να αναδείξει τα οφέλη της μετακίνησης με ποδήλατο, έχοντας υιοθετήσει τη φιλοσοφία ότι οι δρόμοι της πόλης πρέπει να είναι ασφαλείς για τους ποδηλάτες.

Πώς μπορείς να κάνεις τους δρόμους μιας πόλης πιο ασφαλείς για τους ποδηλάτες;

«Δημιουργείς υποδομές. Φτιάχνεις ποδηλατόδρομους. Μετατρέπεις τους δρόμους σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. Μειώνεις το ανώτατο όριο ταχύτητας σε 20χλμ./ώρα.

Εκπαιδεύεις τους οδηγούς να τηρούν 1,5 απόσταση από τους ποδηλάτες. Εκπαιδεύεις «μικρούς οδηγούς» και ποδηλάτες με βιωματικά μαθήματα. Οι αλλαγές δεν συμβαίνουν από τη μια μέρα στην άλλη, αλλά η Λάρισα είναι σε καλό δρόμο!» σχολιάζει η κ. Ευαγγέλου.Η κ. Ευαγγέλου παραδέχεται ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα και αναγνωρίζει ότι υπάρχει ακόμα δρόμος να γίνει, αλλά όπως λέει είναι σημαντικό ότι η Δημοτική Αρχή έχει ως προτεραιότητα να εκπαιδεύσει τους πολίτες στις αλλαγές χρήσης των δρόμων. «Όλοι μας χρειαζόμαστε εκπαίδευση. Γι’ αυτό συνεχίζουμε τις καμπάνιες ενημέρωσης και τις δράσεις για ευαισθητοποίηση των πολιτών. Οι υποδομές που υπάρχουν δεν αφορούν μονάχα τους ποδηλάτες, αλλά όλες τις κοινωνικές ομάδες. Η μετακίνηση των πεζών, των ΑμεΑ και των μητερων με καρότσια είναι κάτω από αυτήν την ομπρέλα. Τα παιδιά μας πλέον εκπαιδεύονται στην κυκλοφοριακή αγωγή από πολύ μικρή ηλικία, αλλά η αλήθεια είναι ότι εκπαίδευση χρειάζονται όλοι. Είναι γεγονός ότι πολλοί ποδηλάτες οδηγούν άναρχα, κυκλοφορούν ανάποδα στους δρόμους με το σκεπτικό ότι θέλουν να βλέπουν τα αυτοκίνητα. Αυτό απαγορεύεται διά νόμου στον κανονικό δρόμο, στους ποδηλατόδρομους όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά αφού ούτως ή άλλως έχουν αντίθετη ροή. Επίσης, πρέπει να προσέχουν πώς κινούνται στους δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. Είναι ευχάριστο ότι πλέον ολοένα και περισσότεροι χρησιμοποιούν το ποδήλατο, αλλά θα πρέπει να το κάνουμε και σωστά».

Η ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΜΑΣ ΑΝΕΒΑΣΕ ΣΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ

Η αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου άρχισε να φαίνεται εντονότερα τους τελευταίους μήνες λόγω της πανδημίας, καθώς ολοένα και περισσότεροι άρχισαν να το χρησιμοποιούν και ως μέσο άθλησης και ως ψυχαγωγίας.

Όπως τονίζει, η κ. Ευαγγέλου οι οικογενειακές βόλτες με ποδήλατα είναι μια συνηθισμένη εικόνα. «Οι χρήστες του ποδηλάτου αυξάνονται και αυτό το αντιλαμβάνεται κάποιος πολύ εύκολα. Ο κορονοϊός συνέβαλλε σε αυτό αφού αρκετοί το είδαν και ως μέσο άθλησης, η κατασκευή πεζοδρόμων και δρόμων ήπιας κυκλοφορίας οδήγησε πολλούς στο να εγκαταλείψουν το αυτοκίνητό τους, καθώς και η εύρεση πάρκινγκ είναι δυσκολότερη, ενώ η νέα γενιά δείχνει ότι αγαπά το ποδήλατο και το χρησιμοποιεί και στις εξόδους της. Αν βγει κάποιος μια Παρασκευή βράδυ στο κέντρο θα δει ότι υπάρχουν παντού ποδήλατα κλειδωμένα σε ποδηλατοστάσια, δέντρα, παγκάκια. Η αλήθεια είναι ότι η χρήση του ποδηλάτου στην πόλη μας έχει ξεπεράσει σε μεγάλο βαθμό τις προσδοκίες μας. Ο κόσμος είναι πιο έτοιμος και αντιλαμβάνεται ότι το ποδήλατο είναι ασφαλής και οικονομικός τρόπος μετακίνησης» καταλήγει.

Της Νατάσας Πολυγένη

eleftheria.gr

Previous ArticleNext Article