Ελασσόνα

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΓΕΛ Ελασσόνας: Οι γονείς, πρέπει γρήγορα να βρεθούμε σε θέσεις μάχης

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΓΕΛ Ελασσόνας σε ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:

Κατακαλόκαιρο προωθούνται για ψήφιση οι νέες αντιδραστικές αλλαγές στο σχολείο, οι οποίες εμπεριέχονται στο νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας. Ο ψευδεπίγραφος τίτλος του νομοσχεδίου, «Για την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών», δεν μπορεί να κρύψει ότι πρόκειται για μια αντιδραστική «τομή» που οδηγεί με ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα σε σχολεία πολλών ταχυτήτων, ένταση των ταξικών φραγμών, παραπέρα μορφωτική υποβάθμιση και ασφυκτικό έλεγχο στους εκπαιδευτικούς.

Με τα περί «αυτονομίας» της σχολικής μονάδας, η οποία αναφέρεται συνολικά στη λειτουργία της, συμπεριλαμβανομένων παιδαγωγικών ζητημάτων και της λήψης αποφάσεων, η κυβέρνηση επιδιώκει, την παραπέρα «απαλλαγή» του κράτους από την υποχρέωση της χρηματοδότησης, της στελέχωσης, της επιμόρφωσης.

Οι γονείς θα κληθούμε έτσι να βάλουμε ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, την ώρα που με «δεδομένο» το πλαίσιο υποχρηματοδότησης, και με τα σχολεία να σπρώχνονται να ζητιανεύουν χρηματοδοτήσεις και χορηγούς, και να «αξιοποιούν» τις υποδομές τους, ανοίγουν «πόρτες και παράθυρα» ώστε οι επιχειρηματικοί όμιλοι να έχουν απευθείας παρέμβαση σε όλα τα επίπεδα της Εκπαίδευσης.

Καμία σχέση με την πραγματικότητα δεν έχουν όμως και τα περί «αναβάθμισης του μαθήματος» και «ουσιαστικής μόρφωσης» που τάχα θα φέρουν οι αντιδραστικές αλλαγές που δρομολογούνται, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση, ενώ η ως τώρα πείρα από το σχολείο των εφήμερων δεξιοτήτων επιβεβαιώνει πως αυτό όχι μόνο δεν είναι η απάντηση στο σημερινό αποκρουστικό σχολείο – εξεταστικό κέντρο, αλλά η άλλη όψη του.

Όχι μόνο δεν εξασφαλίζει την ολόπλευρη μόρφωση που θα βοηθά τους νέους να ερμηνεύσουν την κίνηση της φύσης και της κοινωνίας, όπως επιτάσσουν οι σύγχρονες ανάγκες για το σχολείο του 21ου αιώνα, αλλά «εγγυάται» το ακριβώς αντίθετο, την αμορφωσιά, την υποκατάσταση της μόρφωσης με ασύνδετες «γνώσεις» και δεξιότητες.

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται και οι εξαγγελίες για το λεγόμενο «πολλαπλό βιβλίο», που ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για τη διαφοροποίηση του περιεχομένου της Εκπαίδευσης, αντί για σύγχρονα, ενιαία και παιδαγωγικά τεκμηριωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα και σχολικά βιβλία ίδια για όλα τα παιδιά, γραμμένα με βάση την επιστημονική αλήθεια, που θα συμβάλλουν στην ολόπλευρη μόρφωση με βάση την επιστήμη.

Κανένα από τα αιτήματα του γονεϊκού κινήματος ειδικά τώρα με τα τεράστια προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία δεν περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο. Καμιά κουβέντα για αύξηση χρηματοδότησης, για εκσυγχρονισμό υποδομών, για δωρεάν μεταφορές για όλα τα παιδιά, για κάλυψη κενών θέσεων σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό.

Οι γονείς, πρέπει γρήγορα να βρεθούμε σε θέσεις μάχης. Να αντιπαλέψουμε, να βάλουμε φραγμό στις νέες αντιδραστικές αλλαγές. Να περάσουμε στην αντεπίθεση για το σχολείο των σύγχρονων αναγκών, για υψηλού επιπέδου μόρφωση, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν για όλους.

 

Previous ArticleNext Article