Ελασσόνα

Στέλλα Μπίζιου: Τα μεγάλα προβλήματα λύνονται με τολμηρές τομές

«Μιλήσατε κύριοι της αντιπολίτευσης για κατάργηση του πυρήνα του Κοινωνικού Κράτους. Αν βγείτε στο δρόμο και ρωτήσετε τους περαστικούς θα σας πουν ότι κοινωνικό είναι το κράτος που νοιάζεται, το κράτος που διευκολύνει τον πολίτη και την κοινωνία, όχι το κράτος που ταλαιπωρεί τους πολίτες φοβούμενο ότι μπορεί να ταράξει τα νερά. Εμείς θα συνεχίσουμε να ενισχύουμε το κοινωνικό πρόσωπο του ΕΦΚΑ θέτοντας ως προτεραιότητα την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων».

Τα παραπάνω τόνισε η βουλευτής Λάρισας της ΝΔ κα Στέλλα Μπίζιου μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Εκσυγχρονισμός του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης και άλλες διατάξεις για την κοινωνική ασφάλιση».

«Το δικαίωμα στην κοινωνική ασφάλιση είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο και αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας. Όταν όμως ο ηλικιωμένος περιμένει για σύνταξη τρία χρόνια και όταν ο επαγγελματίας πρέπει να επισκεφτεί 20 φορές τον ασφαλιστικό του φορέα για να εξυπηρετηθεί, όταν ο πολίτης τηλεφωνεί στην υπηρεσία για να ακούσει ‘είστε σε σειρά προτεραιότητας’ και αυτή η σειρά δεν έρχεται ποτέ, τότε αυτό το συνταγματικό δικαίωμα δεν είναι παρά λόγια στο χαρτί.

Το Υπουργείο και ο Υπουργός προσωπικά έχουν αναλάβει ένα πολύ δύσκολο και σύνθετο εγχείρημα. Δεν είναι εύκολο να πας κόντρα στην πεπατημένη. Αλλά τα μεγάλα προβλήματα, οι μεγάλες προκλήσεις αντιμετωπίζονται με τομές ριζικές, με καινούριες ιδέες», τόνισε η κα Μπίζιου χαρακτηριστικά.

«Η πολυδιαφημισμένη ενοποίηση όλων των φορέων κοινωνικής ασφάλισης όπως επιχειρήθηκε το 2017 από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, στην ουσία δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Δεν υπήρξε μεταβατικό στάδιο. Οι εργαζόμενοι, ενώ δεν έλαβαν την κατάλληλη εκπαίδευση, κλήθηκαν να διαχειριστούν υποθέσεις με διαφορετικό νομικό και ασφαλιστικό υπόβαθρο από αυτό που χειρίζονταν μέχρι πρότινος. Και φυσικά δεν υπήρξε ποτέ ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα. Αντ’ αυτού συνέχιζαν να λειτουργούν, εντός του οργανισμού, διασκορπισμένα μηχανογραφικά συστήματα προερχόμενα από τους εντασσόμενους φορείς. Αποτέλεσμα των αστοχιών, ένας εξωφρενικά μεγάλος αριθμός εκκρεμών συντάξεων, πολυετής αναμονή για την έκδοση της απόφασης συνταξιοδότησης, καθυστερήσεις στις ασφαλιστικές εκκαθαρίσεις των ελευθέρων επαγγελματιών. Και παράπονα, πολλά παράπονα από τα 6 εκατομμύρια Έλληνες, εργαζόμενους και συνταξιούχους, που έχουν συναλλαγές με τον ΕΦΚΑ. Στον Συνήγορο του Πολίτη το 48% των παραπόνων αφορά συντάξεις και συναλλαγές με τον ΕΦKA. Αυτό είναι το trade mark του Οργανισμού που παραλάβαμε. Ένας ΕΦΚΑ που νοσεί και η θεραπεία του δεν μπορεί να είναι η ασπιρίνη. Χρειάζονται τομές και ριζοσπαστικές παρεμβάσεις γιατί ένας οργανισμός του Δημοσίου, με τόσο μεγάλη κοινωνική απήχηση, δεν μπορεί να είναι και ο πιο προβληματικός», σημείωσε η Λαρισαία βουλευτής.

«Από τη μέρα που αναλάβαμε προσπαθήσαμε να επιταχύναμε τον ρυθμό απονομής των συντάξεων με την αξιοποίηση δικηγόρων και λογιστών και το 2021 ήταν μια χρονιά ρεκόρ για τις συντάξεις. Δημιουργήσαμε τον Ενιαίο Αριθμό 1555, μια δράση που εκτιμήθηκε από τον πολίτη και απέσπασε το πρώτο Βραβείο στην κατηγορία Κέντρο Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών της Χρονιάς, στα Εθνικά Βραβεία Εξυπηρέτησης Πελατών, τον περασμένο Δεκέμβριο.

Νούμερο ένα καινοτομία του νομοσχεδίου είναι η προσέλκυση στελεχών υψηλού επιπέδου στον ΕΦΚΑ. Στελεχών που προέρχονται τόσο από τον ιδιωτικό όσο και από τον Δημόσιο τομέα. Γιατί και οι υπάλληλοι του ΕΦΚΑ θα έχουν την ευκαιρία να είναι υποψήφιοι για τις θέσεις των Διευθυντών και Γενικών Διευθυντών. Στόχος είναι να αξιοποιηθούν όποιοι θέλουν και μπορούν να προσφέρουν.

Τη θέση μας για την συνεργασία ιδιωτικού και δημοσίου τομέα την έχουμε αναπτύξει πολλές φορές μέσα σε αυτήν την αίθουσα. Κανείς δεν λέει ότι το δημόσιο δεν διαθέτει ικανά στελέχη. Όμως και οι άνθρωποι του ιδιωτικού τομέα, μπορούν να προσφέρουν μια καινούργια οπτική, την οπτική ενός πιο ανταγωνιστικού, πιο σύγχρονου μάνατζμεντ. Μπορούν να προσφέρουν την οπτική ότι ο πολίτης είναι πελάτης και ο πελάτης πρέπει να είναι ικανοποιημένος από τις προσφερόμενες υπηρεσίες. Εξάλλου δεν μιλάμε για μονιμοποιήσεις. Η θητεία των στελεχών που θα μετακινηθούν είναι τριετής με δυνατότητα μιας μόνο ανανέωσης», εξήγησε η κα Μπίζιου, η οποία κατέληξε σημειώνοντας πως «οι υπηρεσίες του δημοσίου μπορεί να μην έχουν ανταγωνιστές, όπως οι ιδιωτικές εταιρίες και δεν ανησυχούν για απώλεια πελατείας, όμως οι καιροί έχουν αλλάξει και ο πολίτης απαιτεί το κράτος να του συμπεριφέρεται σαν πελάτη».

Δείτε στον ηλεκτρονικό σύνδεσμο που ακολουθεί την τοποθέτηση της βουλευτού ΝΔ Ν. Λάρισας Στέλλας Μπίζιου στην Ολομέλεια της Βουλής:

https://www.youtube.com/watch?v=Zp-YWrtxZ9M

Previous ArticleNext Article