Ελασσόνα

Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας: Έγκριση εξασφάλισαν τρεις δήμοι και μέσα σ’ αυτούς και η Ελασσόνα

Οι τρεις Δήμοι μπορούν πλέον να εφαρμόσουν τα δράσεις και παρεμβάσεις για βελτίωση της καθημερινότητας και προστασία του περιβάλλοντος.

Με σχετική απόφαση του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές, Μιχάλη Παπαδόπουλου, χαρακτηρίστηκαν ως Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Σ.Β.Α.Κ.) τα στρατηγικά σχέδια κινητικότητας που έχουν καταρτίσει οι Δήμοι Θεσσαλονίκης, Λαμιέων και Ελασσόνας.

Οι τρεις Δήμοι αποκτούν τη δυνατότητα να εφαρμόσουν τα σχέδια δράσεων που έχουν υποβάλλει, υλοποιώντας παρεμβάσεις που προάγουν τη βιώσιμη κινητικότητα και την προσβασιμότητα για όλους, με σεβασμό στο περιβάλλον. Η υλοποίηση μέτρων του Σ.Β.Α.Κ. που αφορούν σε οδικές υποδομές οφείλει να είναι σύμφωνη με τις τεχνικές προδιαγραφές, κανονισμούς και τη νομοθεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπως και η υλοποίηση μέτρων ρύθμισης οδικής κυκλοφορίας πρέπει να είναι σύμφωνη με τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

«Άλλοι τρεις μεγάλοι Δήμοι εντάσσονται στον προγραμματισμό για την υλοποίηση Σ.Β.Α.Κ. και σύμφωνα με την απογραφή του Υπουργείου έχουν επίσης ξεκινήσει ή βρίσκονται σε ώριμο στάδιο ολοκλήρωσης των σχεδίων κινητικότητάς τους, περίπου ένας στους τρεις Δήμους της χώρας. Ο κατάλογος των περιοχών που υποβάλλουν Σχέδια συνεχώς διευρύνεται και ενθαρρύνουμε την Τοπική Αυτοδιοίκηση να αγκαλιάσει αυτόν τον θεσμό, που αποτελεί πλέον, το βασικό εργαλείο για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας σε περιφερειακό και δημοτικό επίπεδο. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι έτοιμο να συνδράμει με την απαραίτητη τεχνογνωσία και ταυτόχρονα, ενσωματώνει στις πολιτικές του τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές για τη βιώσιμη κινητικότητα», δήλωσε σχετικά ο κ. Παπαδόπουλος.

Την ικανοποίησή του για την έγκριση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Θεσσαλονίκης και τη δημοσίευσή του σε ΦΕΚ εξέφρασε ο Δήμαρχος, Κωνσταντίνος Ζέρβας, κάνοντας λόγο για άλλη μία θετική εξέλιξη για την πόλη. Ο κ. Ζέρβας ανέφερε χαρακτηριστικά ότι το ΣΒΑΚ αποτελεί το «σύνταγμα» για τα ζητήματα κυκλοφορίας, που μάλιστα δίνει τη δυνατότητα στον Δήμο Θεσσαλονίκης να εξασφαλίζει επιπλέον χρηματοδοτήσεις μέσα από συμμετοχές σε ευρωπαϊκά και εθνικά προγράμματα αλλά και να προχωρά στην υλοποίηση παρεμβάσεων που προάγουν τη βιώσιμη κινητικότητα και την προσβασιμότητα για όλους με σεβασμό στο περιβάλλον.

Previous ArticleNext Article