Λάρισα

Πως θα ανοίξουν τα σχολεία – Περισσότεροι εισακτέοι στα ΑΕΙ από Θεσσαλία

Μάθημα σε οικίσκους ή σε γειτονικά σχολεία θα κάνουν οι μαθητές των σχολείων της Θεσσαλίας, τα οποία έχουν μεγάλες ζημιές που δύσκολα αποκαθίστανται σε σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτό προβλέπει ο αρχικός σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας σε συνεργασία με την Περιφέρεια Θεσσαλίας και τους δημάρχους των περιοχών που επλήγησαν από τις πλημμύρες.

Το βέβαιο είναι ότι θα παρασχεθεί ψυχολογική υποστήριξη σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Μάλιστα, έχουν αρχίσει οι σχετικές ενημερώσεις των στελεχών εκπαίδευσης στη Θεσσαλία, τα οποία ανέδειξαν σημαντικές πτυχές του εγχειρήματος για το άνοιγμα των σχολείων.

Ενδεικτικά, σύμφωνα με την εφημερίδα Καθημερινή, σε χθεσινή συνεδρίαση διευθυντής Εκπαίδευσης ανέφερε για σχολείο ότι ενώ δεν έχει μεγάλες καταστροφές το κτίριο, δεν μπορεί να λειτουργήσει διότι υπάρχουν πάνω από 1.000 ζώα πνιγμένα στην περιοχή και έντονη δυσοσμία. Άλλωστε το υγειονομικό ζήτημα θα είναι οξύ και πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή.

Εκτίμηση είναι πως από την προσεχή Δευτέρα τα σχολεία της Θεσσαλίας – έστω σε «δόσεις» ανάλογα με την καταστροφή που έχουν υποστεί– θα ξεκινήσουν τη νέα σχολική χρονιά.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπ. Παιδείας στις τέσσερις Περιφερειακές Ενότητες της Θεσσαλίας (Καρδίτσας, Λάρισας, Μαγνησίας, Τρικάλων) υπάρχουν συνολικά 1.036 σχολικές μονάδες με 88.227 μαθητές και 10.027 εκπαιδευτικούς. Οπως ανέφερε υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου, θα καταστρωθεί ένα βασικό σχέδιο, ωστόσο τα βήματα θα επανασχεδιάζονται με βάση την καταγραφή της κατάστασης των σχολείων.

Συγκεκριμένα, το σχέδιο περιλαμβάνει τα εξής:

• Τα σχολεία θα διακριθούν με βάση την καταστροφή που έχουν υποστεί. Ηδη από χθες, όπως ανέφερε η περιφερειάρχης Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, Βάσω Ζιάκα, συνεργεία της εταιρείας Κτιριακές Υποδομές (ΚΤΥΠ) κάνουν ελέγχους σε σχολικές μονάδες. Τα σχολεία θα διακριθούν σε τρεις κατηγορίες, με βάση το πόσο λειτουργικά είναι και ποιες ανάγκες επισκευών έχουν. Παρόλο που σε ορισμένες περιοχές δεν υπάρχει ακόμη πρόσβαση (π.χ. Παλαμάς, Φάρσαλα), στέλεχος του υπουργείου ανέφερε ότι δεν είναι πολλά τα σχολεία που έχουν υποστεί καταστροφή σε τέτοιο εύρος ώστε να είναι επικίνδυνα να λειτουργήσουν, και άρα η αποκατάστασή τους θα ξεπεράσει χρονικά τον μήνα.

• Στην περίπτωση μεγάλης καταστροφής ενός σχολικού κτιρίου εξετάζεται να στηθούν λυόμενες σχολικές αίθουσες και οικίσκοι σε ελεύθερους χώρους, όπως είχε συμβεί στο Αρκαλοχώρι Κρήτης που είχε πληγεί από σεισμό στις 27 Σεπτεμβρίου 2021.

• Επίσης, εξετάζεται η συστέγαση μαθητών από πληγείσες περιοχές σε κοντινά σχολεία, στην ακραία περίπτωση που έχει πληγεί όλη η περιοχή (όπως π.χ. ο Παλαμάς).

• Υπό εξέταση είναι η χορήγηση γευμάτων για τη σίτιση των μαθητών στα σχολεία. Πρόνοια θα υπάρξει και για το νερό, αλλά σε σχέση με αυτό το μέτρο θα ακολουθηθεί ό,τι αποφασιστεί για όλη την περιοχή.

• Θα υπάρξει μέριμνα για ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών, των γονιών τους και των εκπαιδευτικών. Το έργο θα οργανωθεί από το Κέντρο Παιδοψυχικής Υγιεινής του υπουργείου Υγείας και το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Θα γίνουν επιμορφωτικά σεμινάρια στα στελέχη εκπαίδευσης, τους διευθυντές των σχολείων, τους εκπαιδευτικούς, τους ψυχολόγους και τους κοινωνικούς λειτουργούς, ενώ θα παρέχεται ψυχολογική υποστήριξη σε μαθητές και γονείς, ακόμη και εξατομικευμένη εάν χρειαστεί.

• Ειδική μέριμνα θα υπάρξει και για τους μαθητές που θα δώσουν Πανελλαδικές Εξετάσεις τον Ιούνιο του 2024, με δεδομένο ότι θα μείνουν πίσω στην προετοιμασία τους και δεν θα μπορούν να συναγωνιστούν με ίσους όρους τους συνυποψηφίους τους από την υπόλοιπη χώρα. Στο ίδιο δημοσίευμα αναφέρεται ότι οι υποψήφιοι της Θεσσαλίας θα εισαχθούν στα ΑΕΙ καθ’ υπέρβασιν και έως της πλήρωσης ειδικού ποσοστού επί του αριθμού των εισακτέων για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024, όπως είχε συμβεί με τους μαθητές της βόρειας Εύβοιας που επλήγη από μεγάλες φωτιές το 2022. Για το θέμα σήμερα θα γίνει νέα σύσκεψη.

Kosmoslarissa.gr (από το ρεπορτάζ του Απόστολου Λακασά στην Καθημερινή)

Previous ArticleNext Article