Λάρισα

«Έσπασαν» τα νεύρα των Λαρισαίων από τα ενοχλητικά τηλεφωνήματα

Τελειωμό δεν έχει το βάσανο των Λαρισαίων πολιτών από τα ενοχλητικά τηλεφωνήματα που δέχονται από νούμερα του εξωτερικού τόσο στις συσκευές των κινητών τους όσο και σ’ αυτές των σταθερών τους λογαριασμών.

Νούμερα από Αγγλία, Γερμανία και άλλες χώρες παίρνουν ασταμάτητα, όλες τις ώρες και τις ημέρες. Οι περισσότεροι συμπολίτες μετά από τόση ενόχληση πλέον δεν τα σηκώνουν. Όσοι το επιχείρησαν ή δεν άκουσαν κάτι ή άκουγαν κάποιες δυσνόητες φράσεις σε ξένες γλώσσες κυρίως αγγλικά.

Οι Λαρισαίοι συμπολίτες απευθύνθηκαν τόσο στις εταιρείες τους κινητής τηλεφωνίας όσο και στην αστυνομία, όμως δεν μπορούν να βρούνε λύση στο πρόβλημά τους. Κάνουν υπομονή και απλά δεν το σηκώνουν διότι υπάρχει ο φόβος της χρέωσης.

Η Ελληνική Αστυνομία πάντως από την πλευρά της δίνει τις παρακάτω συμβουλές για τα ενοχλητικά τηλεφωνήματα:

1- Σε κάποιον άγνωστο που σας ενοχλεί ή σας απειλεί τηλεφωνικά μην απαντάτε και μάλιστα επιθετικά. Αυτό που επιζητεί για να συνεχίσει είναι η έντονη αντίδρασή σας.

2- Μπορείτε να αφήνετε το ακουστικό ανοιχτό . Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο ενοχλητικός φαρσέρ θα αποθαρρυνθεί και θα κλείσει το τηλέφωνο.

3- Χρησιμοποιείστε αυτόματο τηλεφωνητή και αφήστε να καταγραφεί το μήνυμα. Επίσης, στον αυτόματο τηλεφωνητή μπορείτε να εγγράψετε μήνυμα δικό σας ότι όλες οι κλήσεις καταγράφονται σε ειδική υπηρεσία της αστυνομίας ή σε ιδιωτική υπηρεσία φύλαξης (security).

4- Κατά τη διάρκεια της νύχτας για να μη σας ενοχλούν χαμηλώνετε τον ήχο του κουδουνίσματος ή βγάλτε το τηλέφωνο από την πρίζα.

5- Μην απαντάτε ποτέ σε προσωπικές ερωτήσεις (όνομα, διεύθυνση, κ.λπ.) που σας κάνουν άγνωστοι, ακόμη κι αν συστήνονται ως εμπορικοί αντιπρόσωποι, υπάλληλοι της τράπεζας με την οποία συνεργάζεστε κ.λ.π.

6– Αν οι ενοχλήσεις συνεχίζονται, χρησιμοποιείστε την αναγνώριση κλήσεων (εφόσον δεν σας τηλεφωνούν από απόκρυψη) και επιπλέον, ενημερώστε την τηλεφωνική εταιρεία με την οποία είστε συμβεβλημένοι και την αστυνομία, προκειμένου να σας πληροφορήσουν ποια μέτρα μπορείτε να λάβετε.

7- Όταν βρίσκονται στο σπίτι μικρά παιδιά ή υπερήλικες, καλό είναι να ενεργοποιείτε την εκτροπή κλήσεων, ώστε να μη δοθούν από τα άτομα αυτά πληροφορίες για σας και τους δικούς σας.

8- Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί με άτομα που σας συστήνονται ως τεχνικοί της εταιρείας του κινητού σας τηλεφώνου και σας ζητούν, για δήθεν έλεγχο της συσκευής σας, να πατήσετε το πλήκτρο με τη δίεση (#), τους αριθμούς 90 ή 09, δίεση (#) και έπειτα κάποιον άλλον αριθμό.

9– Να κλείσετε αμέσως το τηλέφωνό σας, διότι αν συμμορφωθείτε με αυτές τις οδηγίες, μπορεί ο άγνωστος να αποκτήσει πρόσβαση στην κάρτα σας SIM και να τηλεφωνεί χρεώνοντας τον δικό σας λογαριασμό

«Καμπάνα» 20.000 ευρώ σε εταιρεία για «ενοχλητικά» μηνύματα

Όμως δεν είναι μόνο τα ενοχλητικά τηλεφωνήματα αλλά και τα ενοχλητικά μηνύματα. Σύμφωνα με το Dikastiko.gr μετά από παρέμβαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα μια εταιρεία δήλωσε ότι διέγραψε τα στοιχεία του καταγγέλλοντα κι ότι από αμέλεια του υπαλλήλου δεν διαγράφηκε εκείνη τη στιγμή το τηλέφωνο από τη λίστα, διαβεβαιώνοντας ότι πλέον δεν θα ξαναενοχληθεί.

Λίγο μετά όμως ο καταγγέλλων επανήλθε στην Αρχή αναφέροντας ότι έλαβε, εν νέου, μήνυμα στον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου για σκοπούς προώθησης των προϊόντων και των υπηρεσιών της εταιρείας.

Η εταιρεία απάντησε στην Αρχή ότι η καταγγελία είναι απαράδεκτη, κακόπιστη και αβάσιμη καθώς υπήρχε αρχική έγκριση του καταγγέλλοντος, ο οποίος δεν χρησιμοποίησε τη δυνατότητα απεγγραφής (opt-out) από το SMS, αλλά έστειλε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς την ηλεκτρονική διεύθυνση της εξυπηρέτησης πελατών.

Η Αρχή δεν πείστηκε από τις εξηγήσεις και επέβαλε πρόστιμο 20.000 ευρώ στην εταιρεία για παράβαση του δικαιώματος διαγραφής και για μη ορθή διαδικασία κατά την εκ των υστέρων ικανοποίηση του δικαιώματος .

Πηγή: larissanet.gr

Previous ArticleNext Article