Ελασσόνα

Επιμόρφωση εκπαιδευτών Δημοτικού Σχολείου Δαμασίου με το πρόγραμμα Erasmus+ KA1 στο Βέλγιο

Στο πλαίσιο υλοποίησης εγκεκριμένου ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ1 με τίτλο «Σχολική αναγέννηση μέσω των καλών διδακτικών πρακτικών και της ευρωπαϊκής κουλτούρας» και κωδικό αριθμό 2022-1-EL01-KA122-SCH-000073334 πραγματοποιήθηκε η πρώτη κινητικότητα του σχεδίου του Δημοτικού Σχολείου Δαμασίου στη Γάνδη του Βελγίου στο διάστημα από 31 Οκτωβρίου μέχρι 5 Νοεμβρίου 2022. Στην επιμόρφωση συμμετείχαν ο Δ/ντής του σχολείου κ. Γρηγόριος Λέτσιος και οι εκπαιδευτικοί κ. Στέλλα Κολοβού και Αποστολίνα Σαΐτη. Εθνική Μονάδα συντονισμού του προγράμματος Erasmus+ για την Ελλάδα είναι το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Η επιμόρφωση είχε τίτλο: “CULTURE & EDUCATION COURSE: Study visit (Ghent, Brussels, Bruges & Antwerp) & workshops: How Belgian culture (beer, arts, chocolate, food) found its way into the classroom” και φορέας υλοποίησης ήταν ο οργανισμός “Flanders Teaching Academy”.

Στην επιμόρφωση συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από την Ιρλανδία, τη Γερμανία και την Ισπανία. Αναλύθηκαν οι ιδιαίτερες πτυχές των εκπαιδευτικών συστημάτων των χωρών των συμμετεχόντων, έγινε ανταλλαγή απόψεων η οποία συνέβαλε στην ανάπτυξη διαπολιτισμικού διαλόγου και οδήγησε σε μια μοναδική παιδαγωγική εμπειρία. Η πολιτιστική κληρονομιά του Βελγίου, η συνύπαρξη τριών διαφορετικών κοινοτήτων και γλωσσών (Ολλανδικών-Φλαμανδικών, Γαλλικών και Γερμανικών) τέθηκε στο επίκεντρο της επιμορφωτικής διαδικασίας και οδήγησε στη διαμόρφωση ενός νέου εκπαιδευτικού πλαισίου με χρήση νέων προσεγγίσεων, καινοτόμων πρακτικών και διαδραστικών παρεμβάσεων.

Πραγματοποιώντας εκπαιδευτική επίσκεψη στο φημισμένο κολέγιο “Melle” που λειτουργεί στην ομώνυμη κωμόπολη από το 1837, οι συμμετέχοντες ήρθαν σε επαφή με το επιτυχημένο Φλαμανδικό Εκπαιδευτικό Σύστημα το οποίο στηρίζεται στην αυτονομία τόσο του σχολείου όσο και των εκπαιδευτικών, εμπιστεύεται τα μαθησιακά αποτελέσματα και λειτουργεί χωρίς κεντρικές εξετάσεις για την πρόσβαση στις επόμενες βαθμίδες εκπαίδευσης, ακόμη και στα πανεπιστήμια. Διαπιστώθηκε ότι η πρακτική προσέγγιση που εφαρμόζεται καθολικά σχεδόν στα μαθήματα, οδηγεί σε βελτιωμένες δεξιότητες και ικανότητες, συμβάλλει στη δημιουργικότητα και διαμορφώνει τον πολιτισμό. Αναλύθηκαν οι δεξιότητες που απαιτούνται από τους εκπαιδευτικούς για την εφαρμογή της βιωματικής πολιτιστικής μάθησης στο ΑΠΣ ενώ παράλληλα προτάθηκαν εργαλεία και εφαρμογές για την τάξη.

Οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε εργαστήριο παρασκευής μπύρας φημισμένης Ζυθοποιίας της Μπριζ και σε εργαστήριο παρασκευής αυθεντικής βελγικής σοκολάτας, προκειμένου βιωματικά να ανακαλύψουν τρόπους για το πώς μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον πολιτισμό, την τέχνη και τις ιστορικές πόλεις της περιοχής τους, ως καταλύτη για να βελτιώσουν τα μαθήματά τους.

Σημαντική ήταν η επίσκεψη σε ιστορικά μέρη των Βρυξελλών. Στο European Parlamentarium, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν με την αξιοποίηση της τεχνολογίας και της εικονικής πραγματικότητας, την ιστορική διαδρομή της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μέσα από αυτήν και τη συμβολή της χώρας μας από το 1981 μέχρι σήμερα.

Εξαιρετική ήταν η επίσκεψη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο – European Parliament το οποίο αποτελεί το εκλεγμένο κοινοβουλευτικό όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εκλέγεται κάθε πέντε χρόνια, αντιπροσωπεύοντας περίπου 450 εκατομμύρια πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω 705 ευρωβουλευτών. Οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου Δαμασίου συνάντησαν την κ. Παναγιώτα Μπαλοπούλου διαπιστευμένη βοηθό του Ευρωβουλευτή της Ν.Δ. κ. Μανώλη Κεφαλογιάννη, στην οποία ο Δ/ντής του σχολείου κ. Λέτσιος παρέδωσε εκλεκτά κρασιά για τον κ. Κεφαλογιάννη, προσφορά του Οινοποιητικού Συνεταιρισμού Τυρνάβου. Την τελευταία μέρα της επιμόρφωσης έγινε απονομή των πιστοποιητικών αποφοίτησης σε μια ζεστή ατμόσφαιρα, στην οποία όλοι οι συμμετέχοντες γεύτηκαν ούζο και τσίπουρο, προϊόντα παραγωγής του Οινοποιητικού Συνεταιρισμού Τυρνάβου.

Οι συμμετέχοντες στην κινητικότητα γνώρισαν νέα εργαλεία και στρατηγικές μάθησης καθώς η επιμόρφωση αξιοποίησε με μοναδικό τρόπο την πολιτιστική κληρονομιά ως σπουδαίο και καινοτόμο πόρο μάθησης. Μετά τη διάχυση των αποτελεσμάτων της επιμόρφωσης σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες, συζητήθηκαν οι καλές πρακτικές του Φλαμανδικού Εκπαιδευτικού Συστήματος καθώς και τρόποι αξιοποίησης της βιωματικής μάθησης και του πολιτισμού, προκειμένου να επιτευχθούν καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα στο Δημοτικό Σχολείο Δαμασίου.

Previous ArticleNext Article