Λάρισα

Αυτή είναι η νέα Περιφερειακή Τρικάλων στη Λάρισα – Πού θα δημιουργούν οι νέοι κυκλικοί κόμβοι (φωτο)

Είναι ίσως από τους δρόμους με τον μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο στη πόλη. Μάλιστα η συγκεκριμένη οδός δέχεται και μεγάλη επιβάρυνση καθώς την χρησιμοποιούν πολλά βαριά οχήματα. Ο λόγος γίνεται για την γνωστή σε όλους Περιφερειακή Τρικάλων ή πιο σωστά για την νότια παράκαμψη της πόλης της Λάρισας. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας είναι σε φάση ολοκλήρωσης της μελέτης και δημοπράτησης της ανακατασκευή της, ώστε καταρχήν να εξυπηρετήσει τις νέες ανάγκες κίνησης, με περισσότερη ασφάλεια, ενώ παράλληλα θα δώσει και μια σύγχρονη εικόνα στη νέα οδό. Η παρέμβαση που περιγράφεται παρακάτω προβλέπει την δημιουργία κυκλικών κόμβων αλλά και δύο ρεύματα κυκλοφορίας για κάθε κατεύθυνση, όπως και την δημιουργία παράδρομου από την πλευρά που βρίσκονται πλειάδα επιχειρήσεων. Η ολοκλήρωση της παρέμβαση θα δώσει «κυκλοφοριακή ανάσα», καθώς πλέον η πόλη θα έχει συνολικά -σε σχέση και με τις υπόλοιπες παρεμβάσεις της Περιφέρειας- ένα σύγχρονο και ασφαλές περιφερειακό δίκτυο

Που θα είναι οι νέοι κυκλικοί κόμβοι- ποιες είναι οι συνολικές παρεμβάσεις

Στην παρούσα μελέτη προβλέπεται η πλήρης μελέτη βελτίωσης της οδού με μήκος της κύριας αρτηρίας 6,6χλμ διαχωρισμένης κυκλοφορίας με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, παράπλευρο δίκτυο από την εκτός σχεδίου πλευρά της πόλης της Λάρισας και με τους απαιτούμενους ισόπεδους κόμβους.

Σε αντιστοιχία με τα κριτήρια κατάταξης των Οδών, η μελετώμενη οδός θεωρείται «Αστική Αρτηρία» (οδός που έχει κυρίως χαρακτήρα σύνδεσης αλλά και προσπέλασης για την εξυπηρέτηση ευρύτερων οικιστικών ενοτήτων). Επιλέγεται διατομή με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση. Με βάση τα αποτελέσματα των κυκλοφοριακών μετρήσεων και τα προβλεπόμενα από τις ΟΜΟΕ, προτείνεται στη διατομή που βλέπετε η συγκεκριμένη παρέμβαση

Η υφιστάμενη οδός είναι κατασκευασμένη επί χαμηλού επιχώματος ύψους μέχρι 2m. Η διαπλάτυνση της οδού, προβλέπεται  ότι θα γίνει με επέκταση των υφιστάμενων επιχωμάτων.

Στα πλαίσια της μελέτης του συγκοινωνιακού έργου είναι απαραίτητη η μελέτη τεσσάρων (4) ισόπεδων κόμβων (Ι/Κ). Οι θέσεις των ισόπεδων (κυκλικών) κόμβων που προτείνονται για διερεύνηση και επιλογή των τεσσάρων (4) για μελέτη είναι:

1.            Ι/Κ της Νότιας Παράκαμψης Λάρισας με την ΠΕΟ Αθηνών – Θεσσαλονίκης

2.            Ι/Κ της Νότιας Παράκαμψης Λάρισας με την Οδό Παιωνίου

3.            Ι/Κ της Νότιας Παράκαμψης Λάρισας με την Οδό Αργοναυτών

4.            Ι/Κ της Νότιας Παράκαμψης Λάρισας με την οδό για Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο

5.            Ι/Κ της Νότιας Παράκαμψης Λάρισας για σύνδεση με ΤΕΙ Λάρισας

Θυμίζουμε πως ήδη υπάρχει σύνδεση από και προς την Καρδίτσα από την κόμβο που έχει δοθεί σε χρήση μπροστά από το ΑΕΛ F.C ARENA

Προσθέστε επίσης και τον κόμβο που έχει γίνει ήδη και ενώνει την Περιφερειακής Τρικάλων, την Ιωαννίνων, το δρόμο προς Τρίκαλα, αλλά και το υπόλοιπο περιφερειακό δίκτυο προς την ΔΕΥΑΛ.

Στο εξεταζόμενο τμήμα της οδεύσεως κρίνεται απαραίτητη η κατασκευή εξωτερικού παραλλήλου από τον Α/Κ Τρικάλων έως το Ι/Κ Λάρισας – Τρικάλων (Οδός Ιωαννίνων), ώστε να είναι δυνατή η εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών και των κάθετων οδών, μήκους περίπου 6,20χλμ.

Πρόκειται για οδό σύνδεσης παρόδιων ιδιοκτησιών  (βιοτεχνικής και εμπορικής χρήσης) καθώς και αγροτικών εκτάσεων. Στην ουσία μιλάμε για την δημιουργία παράδρομου που θα εξυπηρετεί τις επιχειρήσεις και τους αγρότες που κινούνται στην περιοχή.

Το έργο που θα προκύψει από την προς ανάθεση μελέτη είναι βελτίωση του υφιστάμενου οδικού τμήματος και η κατασκευή του οποίου θα πρέπει να γίνει με την διατήρηση της κυκλοφορίας κατά την διάρκεια κατασκευής του.  Η οργάνωση και η διαδοχή των εργασιών της κατασκευής θα πρέπει να εξασφαλίζουν την χρήση της παλαιάς οδού όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, κατά την φάση της κατασκευής της οδού.

Το έργο προχωρά και είναι στο στάδιο της δημοπράτησης.

Η σκοπιμότητα του έργου

Η βελτίωση του υφιστάμενου τμήματος από Α/Κ Τρικάλων έως κόμβο Ε.Ο. Τρικάλων που αποτελεί την Νότια Παράκαμψη Λάρισας και χρήζει αναβάθμισης για λόγους οδικής ασφάλειας (υψηλός αριθμός θανατηφόρων ατυχημάτων) ενώ παράλληλα θα εξυπηρετήσει ταχύτερα και ασφαλέστερα τις υπερτοπικού ενδιαφέροντος κυκλοφοριακές ανάγκες της περιοχής. Ο οδικός άξονας χαρακτηρίζεται:

α)από υψηλό αριθμό  καθημερινών μετακινήσεων

β)από σημαντικό φόρτο οχημάτων από και προς Αθήνα/Θεσσαλονίκη με σημαντικό ποσοστό βαρέων

γ) από έντονη παρόδια δόμηση εγκαταστάσεων εμπορικού και βιοτεχνικού χαρακτήρα με πρόσβαση στην υφιστάμενη που επιβάλλει την κατασκευή παραπλεύρου δικτύου.

Με την ολοκλήρωση του έργου αποσυμφορίζεται η πόλη της Λάρισας από την αυξημένη κίνηση λόγω της διαμπερούς κυκλοφορίας με ταυτόχρονη αύξηση της οδικής ασφάλειας των χρηστών της οδού, μειώνονται οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την χρήση αυτής, κυρίως από τα βαρέα οχήματα, και μειώνεται ο χρόνος ταξιδιού των διερχόμενων από την Λάρισα χρηστών.

Η υπάρχουσα κατάσταση της οδού δεν ανταποκρίνεται τόσο στους σημερινούς κυκλοφοριακούς φόρτους, όσο και στους νέους κανονισμούς περί μελετών οδοποιίας. Η ανάγκη συνεπώς βελτίωσης των χαρακτηριστικών της οδού είναι επιτακτική.

Τι λέει ο Κώστας Αγοραστός για τις συνολικές παρεμβάσεις της Περιφέρειας

Θυμίζουμε ότι η Περιφέρεια Θεσσαλίας έχει ανακατασκευάσει πλήρως και έχει εκσυγχρονίσει τις δυνατότητες μεταφορών καθώς πλέον με τις παρεμβάσεις στην Λεωφόρο Καραμανλή, στο τμήμα από την Ν. Σμύρνη έως και την Ιωαννίνων αλλά και πλέον με την ανακατασκευή στη Περιφερειακή Τρικάλων παραδίδει στους Λαρισαίους ένα μεγάλο έργο με ένα νέο περιφερειακό δίκτυο που απαντά στις σύγχρονες ανάγκες μετακίνησης.

«Σχεδιάζουμε σήμερα τη Θεσσαλία του αύριο» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός. «Έχουμε σε εξέλιξη 24 μελέτες μεγάλων οδικών έργων, συνολικού προϋπολογισμού άνω των  17,3 εκατομμυρίων ευρώ. Με στρατηγικό σχέδιο και  σαφή στόχευση, σε συνεργασία με τις τεχνικές υπηρεσίες,  προετοιμάζουμε  το έδαφος ώστε να μπορέσουμε να εντάξουμε σε προγράμματα χρηματοδότησης, υποδομές που αλλάζουν την εικόνα της Θεσσαλίας και  δημιουργούν συνθήκες βιώσιμης, ανατροφοδοτούμενης ανάπτυξης» προσθέτει ο Περιφερειάρχης.

Πηγή: larissapress.gr

Previous ArticleNext Article