Λάρισα

10 + 1 άνθρωποι της Παιδείας και του Πολιτισμού για την υποψηφιότητα του Γιώργου Καραβάνα

Οι υπογράφοντες το παρακάτω κείμενο δεν έχουμε πολιτική συγγένεια μεταξύ μας. Δεν ανήκουμε στον ίδιο πολιτικό χώρο ούτε είμαστε μέλη κομματικών οργανώσεων. Μας ενώνει μόνο η αγωνία για το μέλλον της ελληνικής πολιτείας, ιδιαίτερα στο χώρο της Παιδείας και του Πολιτισμού.

 

Πάνω και πέρα από οποιαδήποτε κομματική τοποθέτηση, θεωρούμε την υποψηφιότητα του Γιώργου Καραβάνα κρίσιμη για τους παρακάτω λόγους. Ο Γιώργος Καραβάνας κατάγεται από μια αστική οικογένεια της Λάρισας κι έχει επίγνωση των προβλημάτων της ελληνικής εκπαίδευσης. Ο ίδιος έχει διδάξει στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και στο ΤΕΙ Λάρισας, ενώ ολόκληρη η οικογένειά του εμπλέκεται με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ο πατέρας του, Παναγιώτης Καραβάνας, ιδρυτής της ομώνυμης Σχολής, έχει αφιερώσει τη ζωή του στην Παιδεία. Πάντα ανήσυχος και καινοτόμος, κατέθεσε προτάσεις κι εφάρμοσε πρακτικές που συχνά έμοιαζαν μπροστά από την εποχή τους. Διαχρονικός χορηγός του Πολιτισμού (έχει δωρίσει σχολικό λεωφορείο στην ιερά Μητρόπολη Κεντρώας Αφρικής του Πατριαρχείου Αλεξάνδρειας, φιλοξένησε τα παιδιά μιας ολόκληρης τάξης Σερβικού σχολείου κατά τη διάρκεια των ΝΑΤΟϊκών βομβαρδισμών, έκανε αμέτρητες χορηγίες σε πολιτιστικούς φορείς της πόλης μας ενώ και το Θεσσαλικό Θέατρο κατά τα πρώτα του βήματα, εξορμούσε στα χωριά του Νομού με τη βοήθεια των σχολικών λεωφορείων της Σχολής Καραβάνα), κατάφερε να αφήσει το στίγμα του στα πολιτιστικά και κοινωνικά ζητήματα της πόλης. Η μητέρα του, Μαίρη Καραβάνα, μέλος της γνωστής για τις πολιτιστικές της ευαισθησίες οικογένειας των Χατζηλάκων, υπήρξε για χρόνια καθηγήτρια πιάνου στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας, ενός μουσικού σχολείου που έμελλε να εξελιχθεί σε ένα από τα καλύτερα και δυσκολότερα μουσικά σχολεία της χώρας, με πλήθος μαθητών της να καταξιώνονται πανελληνίως αλλά και διεθνώς.

Την ίδια οικογενειακή παράδοση δείχνει να συνεχίζει κι ο Γιώργος Καραβάνας, με έντονο όμως το στοιχείο της προσωπικής πορείας: Παρότι γόνος μιας οικογένειας με «στρωμένη επιχείρηση» προτίμησε να ακολουθήσει αυτόνομη επιστημονική και επαγγελματική καριέρα. Με ανώτατες σπουδές σε κέντρα του εξωτερικού γύρω από το αντικείμενο της Μοριακής Βιολογίας, επέλεξε το δύσκολο δρόμο της ίδρυσης δικής του επιχείρησης σ’ έναν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κλάδο. Φέρει κι ο ίδιος τα ίδια κοινωνικά αντανακλαστικά που διέκριναν τους γονείς του: προέβη σε γενναιόδωρες χορηγίες υπέρ του Θεσσαλικού Θεάτρου αλλά και υπέρ των – μοναδικών στην ελληνική περιφέρεια – προσπαθειών του Δημοτικού Ωδείου Λάρισας στο χώρο της Όπερας, θέλοντας έτσι να συμβάλλει στην ανάπτυξη και την ανάδειξη του πολιτιστικού προϊόντος της πόλης μας.

Οι γνώσεις του Γιώργου Καραβάνα γύρω από θέματα Παιδείας αλλά και ο διαλεκτικός τρόπος με τον οποίο προσεγγίζει γενικά τα προβλήματα της εποχής, ενισχύουν την πεποίθησή μας πως θα αποτελέσει έναν άξιο εκπρόσωπο της Λάρισας στο ελληνικό κοινοβούλιο. Γέννημα θρέμμα της πόλης, με διεθνή εργασιακή εμπειρία, άξιος και μορφωμένος αλλά και κοινωνικά ενεργός, ειλικρινής, με – σπάνιο για πολιτικό – ευθύ και τετραγωνισμένο λόγο, δεν διστάζει να καταθέτει και να υπερασπίζεται πρωτοπόρες και καινοφανείς ιδέες για την πρόοδο και την ανάπτυξη της χώρας. Υπέρμαχος της ατομικής ελευθερίας και των ανθρώπινων δικαιωμάτων, θέτει τη βάση για ένα νέο εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς τη σημερινή ακαμψία, που θα αφήνει περισσότερους βαθμούς ελευθερίας σε γονείς και εκπαιδευτικούς. Για ένα σύστημα πιο σύγχρονο, πιο πλουραλιστικό και πιο ταιριαστό στις σημερινές και αυριανές ανάγκες. Δυστυχώς, το εκπαιδευτικό μας σύστημα εξακολουθεί να έχει δομή που ταιριάζει περισσότερο στις βιομηχανικές κοινωνίες του 18ου και 19ου αιώνα, με μαθητές και προγράμματα σπουδών παρόμοια με γραμμή βιομηχανικής παραγωγής. Πρόκειται για ένα σύστημα στείρο και παρωχημένο, που καθόλου δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του κόσμου της 4ης τεχνολογικής επανάστασης στον οποίο θα ζήσουν τα παιδιά μας. Ενός κόσμου όπου η γνώση θα πρέπει να συνδυάζεται με νέες ατομικές και κοινωνικές δεξιότητες, όπως η ομαδική εργασία, το κριτικό πνεύμα, η αξιολόγηση πηγών και πληροφοριών, η συνεργασία μέσα σε ετερόκλητες ομάδες, η έκθεση σε κοινό, η ικανότητα να πείθεις και να συναισθάνεσαι, η ικανότητα να φαντάζεσαι αυτό που ακόμα δεν υπάρχει και η ικανότητα να το δημιουργείς. Για να γίνουν πράξη τα παραπάνω είναι απαραίτητο ένα νέο εκπαιδευτικό σύστημα, που θα εμπιστεύεται τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς περισσότερο και δεν θα σχεδιάζεται κεντρικά, μέχρι την τελευταία του λεπτομέρεια, από την εκάστοτε κυβέρνηση. Που θα παρέχει περισσότερη ελευθερία στους εκπαιδευτικούς να εφαρμόζουν τις ιδέες, το μεράκι και τη γνώση τους και περισσότερη ελευθερία στους γονείς να επιλέγουν σχολείο που ανταποκρίνεται περισσότερο στη δική τους φιλοσοφία ζωής. Ως εκπαιδευτικοί και ως άνθρωποι των τεχνών, θεωρούμε την υποψηφιότητα του Γιώργου Καραβάνα πολύτιμη προς αυτή την κατεύθυνση.

Οι υπογράφοντες:

Χρ. Κίττας, τ. Πρύτανης Παν. Αθηνών

Δ. Γουσέτης, τ. Γεν. Γραμματέας Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου

Γ. Βασιλόπουλος, Καθηγητής Αιματολογίας Παν. Θεσσαλίας

Ν. Ράπτης, διδάκτωρ Παιδαγωγικών, δ/νων συμβ. Εκπ/ριων Ράπτου

Μ Κορακάκη, συνταξιούχος εκπαιδευτικός

Ι. Γράμψας, μουσικολόγος, ιδρυτής του Σύγχρονου Ωδείου Λάρισας

Μ. Δαλαμάγκα, Καθηγήτρια χορού

Κ. Λωράν, Αρχιτέκτων και Νηπιαγωγός, τ. αντιπρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών

Σ. Παπανικολάου, Γλύπτης και Ιστορικός τέχνης, Αρχαιοδίφης

Κ. Τσιάνος, ηθοποιός, σκηνοθέτης, συγγραφέας, συνιδρυτής Θεσσαλικού Θεάτρου

Α. Γερόπουλος, π Σχολικός Σύμβουλος

 

 

Previous ArticleNext Article