Ελασσόνα

Κατσιαντώνης σε Γαβρόγλου: Ωθείτε στα… κάγκελα τους εκπαιδευτικούς- “Απαίδευτη” η εκπαιδευτική πολιτική της χώρας μας

Την χαοτική κατάσταση στην Παιδεία…. που έχει ωθήσει στα κάγκελα χιλιάδες εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Λάρισας, λόγω της αβεβαιότητας σε δεκάδες ζητήματα του κλάδου τους, επισημαίνει με ερώτηση του προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου ο Βουλευτής Λάρισας της Ένωσης Κεντρώων Γιώργος Κατσιαντώνης.
Είναι τουλάχιστον ατυχές το γεγονός τονίζει ο Γιώργος Κατσιαντώνης στον Υπουργό Παιδείας, ότι τα θεσμικά και ουσιαστικά κενά, στα θέματα των διορισμών, των εργασιακών δικαιωμάτων, των καθυστερήσεων, και της μείωσης των δαπανών όπως προκύπτουν και μέσα από τις καταγγελίες των εκπαιδευτικών , εξακολουθούν να παραμένουν άλυτα εδώ και χρόνια στο χώρο της παιδείας, ενώ, ταυτόχρονα, όπως αναφέρει στην ερώτηση του “αφενός μεν «υποσχεθήκατε και εξαγγείλατε» από διετίας και πλέον την αλλαγή της εκπαιδευτικής κυβερνητικής πολιτικής, και αφετέρου, και αυτό είναι ακόμη πιο σοβαρό, γνωρίζετε ότι οι τελικοί «αποδέκτες του λογαριασμού» αυτού είναι τα παιδιά μας, τα παιδιά της επόμενης εργασιακής γενιάς της Χώρας μας…”
“Επειδή η παιδεία και η εκπαίδευση στη Χώρα μας εξακολουθεί να κινείται σε περιβάλλον κρίσης, με συνέπεια τα δικαιώματα των ανθρώπων – εκπαιδευτικών που υπηρετούν τον εν λόγω κλάδο, να θίγονται επικίνδυνα και, ίσως εν τέλει, ανεπανόρθωτα, με ό, τι αυτό συνεπάγεται για τους αποδέκτες της παιδείας, τα παιδιά μας” , ο Βουλευτής Λάρισας ζητά από τον Κώστα Γαβρόγλου να καταθέσει τις προτάσεις του γραπτώς, για κάθε καίριο ζήτημα που αναφέρει στην ερώτηση του και που αφορά το μέλλον των παιδιών και την εκπαιδευτική συνοχή στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Η ερώτηση του Γιώργου Κατσιαντώνη έχει ως εξής:

Μπορεί να μην έχει κλείσει, καλά – καλά, ούτε μήνας από την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς, πλην όμως τα προβλήματα καλά κρατούν στο χώρο της εκπαίδευσης, με πλείστες αρνητικές συνέπειες στους υπηρετούντες αυτόν τον τόσο σημαντικό επαγγελματικό κλάδο, και φυσικά με τελικούς αποδέκτες τα παιδιά μας. Ο λόγος για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι, διά των Διοικητικών Συμβουλίων των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας και Ελασσόνας (Νομού Λάρισας), αντίστοιχα, έρχονται, για ακόμη μια φορά, να φέρουν στη δημοσιότητα σωρεία καταγγελιών και ζητημάτων αιχμής που ταλανίζουν τον κλάδο τους, όπως:

  • Το γεγονός ότι η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε με πάνω από 100 κενά στον Νομό Λάρισας (35 για την παράλληλη στήριξη, 70 σε δασκάλους και εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων στη γενική εκπαίδευση).
  • Το θεσμικό κενό αναφορικά με την υποχρεωτικότητα της δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο δημόσιο νηπιαγωγείο (και παρά τις προς τούτο σχετικές εξαγγελίες – υποσχέσεις).
  • Το ουσιαστικό κενό στο θέμα της ανυπαρξίας μόνιμων διορισμών, με ό, τι αυτό συνεπάγεται, ως γνωστόν, με τις ασύγχρονες και «πρόχειρες» διαδικασίες προσλήψεων αναπληρωτών (χαρακτηριστικό είναι ότι τα τελευταία χρόνια διορίζονται σχεδόν 25.000 αναπληρωτές κάθε χρόνο, ενώ οι συνταξιοδοτούμενοι εκπαιδευτικοί δεν αντικαθίστανται, με αποτέλεσμα να διογκώνεται μονίμως το πρόβλημα…).
  • Τα «δύο μέτρα και δύο σταθμά» όσον αφορά τα επαγγελματικά και εν γένει εργασιακά δικαιώματα μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
  • Το χαοτικό καθεστώς στον τόσο ευαίσθητο και σημαντικό τομέα της Ειδικής Αγωγής, όπου αυτή τη στιγμή η πρόσληψη των εκπαιδευτικών γίνεται με απαράδεκτες διαδικασίες παροχής έργου, και όχι από τους σχετικούς πίνακες του Υπουργείου Παιδείας.
  • Την απαράδεκτη καθυστέρηση ως προς τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών της τρίτης φάσης.
  • Τη μη  μείωση της αναλογίας μαθητών ανά  εκπαιδευτικό.
  • Τη δραματική μείωση των δαπανών για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών.
  • Τη μη αποδοτική αλλαγή από το Ενιαίου Τύπου σχολείου, που ουσιαστικά διαλύει το δημόσιο σχολείο, αποτέλεσμα του οποίου είναι η μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού και τελικά η αναποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών υπηρεσιών.

Είναι τουλάχιστον ατυχές το γεγονός ότι όλα τα παραπάνω, εξακολουθούν να παραμένουν άλυτα εδώ και χρόνια στο χώρο της παιδείας, ενώ, ταυτόχρονα, αφενός μεν «υποσχεθήκατε και εξαγγείλατε» από διετίας και πλέον την αλλαγή της εκπαιδευτικής κυβερνητικής πολιτικής, και αφετέρου, και αυτό είναι ακόμη πιο σοβαρό, γνωρίζετε ότι οι τελικοί «αποδέκτες του λογαριασμού» αυτού είναι τα παιδιά μας, τα παιδιά της επόμενης εργασιακής γενιάς της Χώρας μας…

Επειδή το δικαίωμα στην εκπαίδευση προστατεύεται από το Σύνταγμα (άρθρο 16), και ως τέτοιο πρέπει το Κράτος να το παρέχεται και να το εγγυάται, η δε εκπαιδευτική πολιτική πρέπει να ασκείται στο πλαίσιο των ελευθεριών, δικαιωμάτων και εγγυήσεων που απαιτούνται, ώστε τελικά να εξασφαλίζεται απρόσκοπτα η προαγωγή του Συνταγματικού αγαθού της παιδείας.

Επειδή, από όλα τα παραπάνω, προφανώς γίνεται σαφές ότι η παιδεία και η εκπαίδευση στη Χώρα μας εξακολουθεί να κινείται σε περιβάλλον κρίσης, με συνέπεια τα δικαιώματα των ανθρώπων – εκπαιδευτικών που υπηρετούν τον εν λόγω κλάδο, να θίγονται επικίνδυνα και, ίσως εν τέλει, ανεπανόρθωτα, με ό, τι αυτό συνεπάγεται για τους αποδέκτες της παιδείας, τα παιδιά μας.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.- Τι προτίθεστε να πράξετε άμεσα, ώστε να αντιμετωπίσετε και επιλύσετε τα προαναφερόμενα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ενδεικτικά: τη θέσπιση  της δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο δημόσιο νηπιαγωγείο, τη θεσμοθέτηση μόνιμων διορισμών, την εξίσωση των δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, τη θεσμοθέτηση προσλήψεων  εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής μέσω των πινάκων του Υπουργείου Παιδείας, τις καθυστερήσεις στις αποσπάσεις εκπαιδευτικών, τη μη  μείωση της αναλογίας μαθητών ανά  εκπαιδευτικό, την ανυπαρξία κονδυλίων για κάλυψη λειτουργικών αναγκών, κλπ)? Παρακαλώ όπως προσδιορίσετε αναλυτικά τις προτάσεις σας για κάθε αναφερόμενο πρόβλημα, αλλά και εν γένει για την αντιμετώπιση των προβλημάτων.

2.- Πώς προτίθεστε να αναμορφώσετε το εκπαιδευτικό περιβάλλον στην Ελλάδα? Παρακαλώ όπως παραθέσετε αναλυτικά τυχόν μελέτη, σχέδιο διαβούλευσης κλπ.

 

Previous ArticleNext Article