Ελασσόνα

Κατσιαντώνης για ΕΠΑΛ Ελασσόνας: “Μην στερείτε από κανένα παιδί το δικαίωμα στην εκπαίδευση “

Την κραυγή αγωνίας των μαθητών του 1ου Ελασσόνας που ενημερώθηκαν ότι καταργούνται συγκεκριμένα τμήματα εκπαίδευσης με την αιτιολογία… ότι δεν συμπληρώνουν από παιδιά… οπότε πρέπει να “εξαφανιστούν” από το σχολείο επισημαίνει με ερώτηση του προς τον Υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, ο Βουλευτής Λάρισας της Ένωσης Κεντρώων Γιώργος Κατσιαντώνης.

“Αν οριστικοποιηθεί η απόφαση που θέλει τους μαθητές… να μη μπορούν να φοιτήσουν σε συγκεκριμένες ειδικότητες που θα καταργηθούν, τότε αυτό θα σημάνει την καταστρατήγηση του δικαιώματος αυτών των παιδιών να εκπαιδευτούν σε αυτό που αγαπούν, με τον πλήρη εξαναγκασμό τους να συνεχίσουν τα μαθήματα τους πια σε σχολείο άλλης περιοχής, όπου θα χρειάζεται να διανύουν καθημερινά διακόσια χιλιόμετρα οδικώς¨” αναφέρει στον Υπουργό Παιδείας ο Βουλευτής Λάρισας, τονίζοντας μάλιστα τις οικονομικές συνέπειες που θα επιφέρει όλη αυτή η κατάσταση στις οικογένειες τους, που επί το πλείστον είναι αγροτικές και κτηνοτροφικές.

Ο Γιώργος Κατσιαντώνης ζητά από τον Κώστα Γαβρόγλου να προχωρήσει σε αποφάσεις άμεσης ανακούφισης για τους φοιτούντες με κατεπείγουσες διαδικασίες, όπως έπραξε με συγκεκριμένη ειδικότητα, στο πλαίσιο της ίσης μεταχείρισης προκειμένου οι μαθητές να επιστρέψουν στο αυτονόητο, που είναι οι τάξεις μάθησης και όχι οι καταλήψεις.

Η ερώτηση του Γιώργου Κατσιαντώνη έχει ως εξής:

Με το «πιστόλι στον κρόταφο» ζούνε από την αρχή της σχολικής χρονιάς οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ, οι οποίοι, ούτε λίγο ούτε πολύ, στερούνται καταφανώς το δικαίωμα στην εκπαίδευση, αφού έχει επέλθει κατάργηση συγκεκριμένων τμημάτων, με την αιτιολογία ότι «είναι λίγα τα παιδιά και γι αυτό αν θέλουν τις συγκεκριμένες ειδικότητες ούτε λίγο ούτε πολύ πρέπει να πάνε σε άλλα σχολεία»!!! Αν όμως αυτό οριστικοποιηθεί, θα σημάνει ταυτόχρονα «νέκρωση» και καταστρατήγηση του δικαιώματος αυτών των παιδιών, των παιδιών που σήμερα συνθέτουν την εκπαιδευτική κοινότητα και αύριο θα αποτελούν το  παραγωγικό δυναμικό της περιοχής της Ελασσόνας και ευρέως του Νομού Λάρισας, καθώς για να συνεχίσουν τα μαθήματά τους σε άλλο σχολείο άλλης περιοχής, θα απαιτείται να  διανύουν οδικώς διακόσια χιλιόμετρα την ημέρα! Ήτοι, ή να εξαναγκαστούν οι γονείς – αγρότες/κτηνοτρόφοι  ως επί το πλείστον- να τους πηγαινοφέρνουν ή να περνούν πάνω από 12 ώρες την ημέρα σε μέσα συγκοινωνίας, με ό, τι αυτό συνεπάγεται από πλευράς αποτελεσματικότητας στην ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Είναι, λοιπόν, προφανές ότι πρέπει να ληφθεί άμεσα πρωτοβουλία, ώστε αυτή η κατάσταση να αναστραφεί προς το συμφέρον των παιδιών και προς όφελος της τοπικής κοινωνίας, ώστε μέσα από την αποτελεσματική εκπαίδευση να συνεχιστεί απρόσκοπτα η φοίτηση και ολοκλήρωση των σπουδών των παιδιών αυτών, τα οποία, σημειωτέον, κατέφυγαν στο έσχατο μέτρο της κατάληψης των σχολείων που φοιτούν, μήπως και έτσι, τελικά, ακουστεί η «κραυγή» αγωνίας τους και τα αιτήματά τους που αφορούν σε έγκριση ολιγομελών τμημάτων στις ειδικότητες:

α)Κομμωτικής Τέχνης

β)Τεχνικού  Μηχανολογικών Κατασκευών και Εγκαταστάσεων.

Και μπορεί να προέβητε σε άμεση ανακούφιση με κατεπείγουσες διαδικασίες για τους φοιτούντες στο τμήμα της Ειδικότητας Κομμωτικής, πλην όμως δεν κάνατε το ίδιο, στο πλαίσιο της ίσης μεταχείρισης, για τους φοιτούντες στο ΕΠΑΛ – τμήμα Τεχνικού  Μηχανολογικών Κατασκευών και Εγκαταστάσεων

Επειδή, σε κάθε περίπτωση, οποιαδήποτε παρέμβαση στον τομέα της παιδείας και της εκπαίδευσης πρέπει να συνάδει και να ταυτίζεται με το ζητούμενο, που είναι η αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε απόλυτη συνάρτηση με τις παραγωγικές ανάγκες της κοινωνίας (αυτά τα παιδιά, όταν αποφοιτήσουν, θα είναι οι αυριανοί εργαζόμενοι στα αντικείμενα αυτά), η δε εκπαίδευση από τη φύση της είναι μια πολυπαραγωγική επένδυση.

Επειδή το παραγόμενο όφελος από την ορθή και αποτελεσματική εκπαίδευση αλληλεπιδρά τόσο πάνω στον μαθητή (κατά το χρόνο που φοιτά στο σχολείο), όσο και στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς, ενώ εν τέλει διαχέεται και αφομοιώνεται από ολόκληρη την κοινωνία, αφού αποτελεί και θα αποτελέσει στο άμεσο μέλλον τον μοχλό ανάπτυξης και εξέλιξης σημαντικών αλλαγών σε επίπεδο απασχόλησης, κοινωνικής και οικονομικής αποκατάστασης και ομαλής ένταξης στον εργασιακό στίβο.

Επειδή έχει πολλάκις αποδειχθεί ότι η απομάκρυνση, προκειμένου να φοιτήσουν, εκτός των ορίων της περιφέρειας κατοικίας (για όσους μαθητές αυτό, εν προκειμένω, καταστεί εφικτό), θα οδηγήσει και σε πιθανή αναζήτηση εργασίας και κατοικίας έξω από τα όρια του Δήμου Ελασσόνας, στον οποίο μέχρι σήμερα κατοικούν και φοιτούν, πράγμα που στη συνέχεια θα σημάνει και απώλεια μονάδων εργασίας για τον τόπο, ενώ έμμεσα η απομάκρυνση από τον τόπο κατοικίας της οικογένειας έχει σχετιστεί και με την όξυνση του δημογραφικού προβλήματος (λιγότερα παιδιά γεννιούνται από οικογένειες που δημιουργούνται σε μεγάλα αστικά κέντρα).

Επειδή είναι αποδεδειγμένο ότι η απόδοση των μαθητών εξαρτάται από παράγοντες όπως η ψυχολογία, η σωματική καταπόνηση, οι τομείς δραστηριότητας, η οικογένεια, η παρέα, η κοινωνία, η προσωπικότητα του δασκάλου, η μόρφωση, η επιμόρφωση, οι ανέσεις που παρέχει το σχολικό κτίριο, οι διδακτικές προσεγγίσεις, το κλίμα μέσα στη σχολική μονάδα κλπ.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Προτίθεστε να ικανοποιήσετε άμεσα και αποτελεσματικά τα αιτήματα των μαθητών, αλλά και της ευρύτερης κοινωνίας,  της περιοχής Ελασσόνας (Νομού Λάρισας), ώστε, με κριτήριο την αρχή της ίσης μεταχείρισης, και όπως πράξατε για τους μαθητές του τμήματος Κομμωτικής Τέχνης, να εξασφαλίσετε και για τους μαθητές του ΕΠΑΛ -τμήματος Τεχνικού Μηχανολογικών Κατασκευών και Εγκαταστάσεων, το δικαίωμα στην απρόσκοπτη πρόσβαση στην εκπαίδευση και να διατηρήσετε (ανεξαρτήτως αριθμού μαθητών) αυτό σε λειτουργία?

 

Previous ArticleNext Article