Ελασσόνα

Νίκος Ράπτης: Παγκόσμια ημέρα γυναίκας

….ήταν 8 του Μάρτη του 1857 στη Νέα Υόρκη όταν εργάτριες κλωστοϋφαντουργίας διαμαρτύρονταν για τις συνθήκες εργασίας.

Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι
Με την ευκαιρία της σημερινής επετείου, επιτρέψτε μου, αφού ευχαριστήσω θερμά τις νηπιαγωγούς και τις δασκάλες για την ανυπολόγιστη, αν και συχνά υποτιμημένη, προσφορά τους στην ελληνική κοινωνία και τους εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου για το έργο τους, να μοιραστώ μαζί σας κάποιες σκέψεις μου σχετικά με το ζήτημα της ισότητας των φύλων στην εκπαίδευση.
Όπως όλες και όλοι γνωρίζουμε, το εκπαιδευτικό σύστημα στη χώρα μας και όχι μόνο, παρά τις προθέσεις του, δεν κατορθώνει ουσιαστικά να εκπληρώσει την υπόσχεση της έμφυλης ισότητας που ρητά θεσπίζει. Ωστόσο, η ύπαρξη κάθε μορφής σεξιστικής και ρατσιστικής ιδεολογίας στο χώρο της εκπαίδευσης αποτελεί σημαντικό εμπόδιο στην επίτευξη βασικών στόχων του. Έτσι, το εγχείρημα μιας ριζικής αλλαγής στο σύστημα έμφυλων σχέσεων, προϋπόθεση για τη δημιουργία ισότιμων υποκειμένων και για την μετατροπή των σχολείων σε χώρους συνάντησης και επικοινωνίας αποτελεί υποχρέωση όλων μας. Επιβάλλονται πλέον νέες γνώσεις και υψηλός βαθμός ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών και επαναπροσδιορισμός στάσεων και πρακτικών Αγωγής εκ μέρους τους. Ο/η νέου τύπου εκπαιδευτικός απαιτείται να διαθέτει το σύνολο των συμπεριφορών και των γνώσεων που του/της επιτρέπει να αναγνωρίζει την ανισότητα στις εκπαιδευτικές ευκαιρίες, να προχωρά σε συγκεκριμένες παρεμβάσεις που να εξασφαλίζουν την ίση μεταχείριση των μαθητριών και των μαθητών που θα οδηγεί σε ίσα εκπαιδευτικά αποτελέσματα, καθώς η επίτευξη μιας ποιοτικής Εκπαίδευσης που εξασφαλίζει στις μαθήτριες και στους μαθητές, ανεξάρτητα από φύλο, φυλή, θρησκεία, κουλτούρα, σεξουαλικό προσανατολισμό, αρτιμέλεια κ.λπ. ίσα δικαιώματα, που εστιάζει στη διαπολιτισμικότητα και στηρίζεται στην ισότητα των φύλων και των ευκαιριών, διαμορφώνει ένα θετικό περιβάλλον ενήλικης ζωής όχι μόνο για τη σημερινή νέα γενιά, αλλά και για τις επερχόμενες γενεές. Άλλωστε, μία εκπαίδευση της έμφυλης ισότητας συνεπάγεται όχι μόνον υψηλή αξιολόγηση των κοριτσιών, αλλά και βελτίωση των αγοριών, καθώς θα συνειδητοποιήσουν τα κοινωνικά πλεονεκτήματα που θα προκύψουν από την αναγνώριση και αποδοχή των δυνατοτήτων και της προσφοράς των κοριτσιών και των γυναικών.
Με εκτίμηση
Δρ. Νικόλαος ΡΑΠΤΗΣ
Διευθυντής Π.Ε. Δωδεκανήσου

Previous ArticleNext Article