Λάρισα

Ευθυμίου Δημήτρης:Πέντε τρόποι βελτίωσης του τουριστικού μας προϊόντος

Ορισμένοι τρόποι βελτίωσης του τουριστικού προϊόντος και της τουριστικής ανάπτυξης στα παράλια του Νόμου Λαρισας είναι οι εξής:
1. Αξιοποίηση λιμανιών , π.χ. το λιμάνι του Αγιόκαμπου και του Στομίου παραμένουν ανεκμετάλλευτα, ενώ θα μπορούσαν να προσφέρεουν νέες θέσεις απασχόλησης και επιπλέον οφέλη – κέρδη για την τοπική κοινωνία – αγορά και το κράτος. Στο πρότυπο της μαρίνας του Πλαταμώνα.
2. Αξιοποίηση αρχαιολογικών χώρων και μεγάλης ιστορικής αξίας, π.χ. Κάστρο Βελίκας , Κάστρο Κόκκινου Νερού , Πολυδενδρι (κτήμα Βασιλιά) κτλ., οι οποίοι είναι ανεκμετάλλευτοι και κάποιοι από αυτούς εμφανίζουν εικόνα πλήρους εγκατάλειψης από την πολιτεία (έλλειψη καθαριότητας, ανεπάρκεια ή απουσία σημάνσεων, φωτισμού κτλ.).
3. Αξιοποίηση φυσικού πλούτου για μεγιστοποίηση των τουριστικών αφίξεων, π.χ. θαλάσσιος, καταδυτικός, Ιαματικός, περιπατητικός, ορειβατικός τουρισμός, αγροτουρισμός, οικοτουρισμός κτλ.
4. Αξιοποίηση ιστορικού πλούτου για μεγιστοποίηση τουριστικών εσόδων από π.χ. ιστορικό, θρησκευτικό, γαστρονομικό τουρισμό κτλ.
5. Αξιοποίηση σύγχρονων εναλλακτικών μορφών τουρισμού π.χ. συνεδριακός, ιατρικός, αθλητικός, εκπαιδευτικός, πολιτιστικός τουρισμός κτλ.
Αυτά θα μπορούσαν να γίνουν με σύμπραξη του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα ή με συμμετοχή μόνο του ιδιωτικού τομέα, χωρίς όμως μικροκομματικά συμφέροντα, αγκυλώσεις και γραφειοκρατία. Χρειάζονται απλοποιημένες διαδικασίες, ταχύτητα στη λήψη των αποφάσεων και στρατηγικός σχεδιασμός. Μόνο με αξιοκρατία θα υπάρξουν αποτελέσματα. Τέλος, αν δεν εφαρμοστεί μια ολοκληρωμένη στρατηγική μάρκετινγκ για την προώθηση των βελτιώσεων του τουριστικού προϊόντος, τότε η προσέλκυση τουριστών δεν θα είναι η μέγιστη δυνατή, οπότε και τα έσοδα θα κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα από τα αναμενόμενα.
Ας ανασυντάξουμε τις δυνάμεις μας, προτάσσοντας το τουριστικό προϊόν και τα μοναδικά χαρακτηριστικά και συγκριτικά του πλεονεκτήματα, ώστε να αντεπεξέλθουμε στον έντονο τουριστικό ανταγωνισμό στην ευρύτερη περιοχή μας, με στρατηγικό στόχο την ανάδειξη των παράλιων μας σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό. Εχουμε τις δυνατότητες. Απαιτείται καλύτερη οργάνωση και εξυπηρέτηση των τουριστών και όχι μόνο χαμηλότερες τιμές και πακέτα all inclusive. Ο ρόλος του στοχευόμενου και στρατηγικού τουριστικού μάρκετινγκ κρίνεται καθοριστικός για να επωφεληθούν και οι τοπικές αγορές από την προσέλκυση περισσότερων τουριστών με την αύξηση των κερδών των τοπικών επιχειρήσεων και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας
Previous ArticleNext Article