Ελασσόνα

Γιώργος Κατσιαντώνης σε Παππά για ΕΛ.ΤΑ: ” Πείτε μας πως ο χρυσός… κατάντησε μπακίρι….

Την κατάρρευση των Ελληνικών Ταχυδρομείων εξαιτίας των κακών χειρισμών και της άστοχης, τουλάχιστον αντιμετώπισης ζητημάτων διοικητικού και διαχειριστικού χαρακτήρα, επισημαίνει με ερώτηση του προς τον Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νίκο Παππά, ο Βουλευτής Λάρισας της Ένωσης Κεντρώων Γιώργος Κατσιαντώνης ο οποίος είχε “κρούσει το καμπανάκι του κινδύνου” στην κυβέρνηση για τις απρόβλεπτες κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες του φορέα από τον περασμένο Δεκέμβριο.

“Είναι να διερωτάται κανείς” τονίζει ο Γιώργος Κατσιαντώνης “πως ο χρυσός που παρέλαβε η σημερινή διοίκηση, κατάντησε μπακίρι, αφού η κατάσταση έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο, με τα προβλήματα να συσσωρεύονται στο φορέα που αδυνατεί, και το αναφέρω ως ενδεικτικό της σοβαρής κατάστασης στην οποία έχουν επέλθει τα ΕΛ.ΤΑ, την οφειλή του ποσού των 19,5 εκατ. ευρώ στη ΔΕΗ αλλά και τις οικονομικές εκκρεμότητες για πληρωμές μισθών του προσωπικού”.

Ο Βουλευτής Λάρισας ζητά από τον Υπουργό να προχωρήσει άμεσα σε ενέργειες “αναγέννησης” των Ελληνικών Ταχυδρομείων με ελέγχους στη διοίκηση σε ότι αφορά τη διαχείριση των ΕΛ.ΤΑ, με “τονωτικές ενέσεις” για τη βιωσιμότητα του αλλά και με ρυθμίσεις για την απόδοση οφειλών σε ΔΕΗ και ενδεχομένως σε άλλους φορείς του Δημοσίου , προκειμένου να μην αμφισβητείται και να μην προσβάλλεται η πίστη του καταναλωτικού κοινού για τον μοναδικό εθνικό πάροχο ταχυδρομικών μεταφορών.

Η ερώτηση του Γιώργου Κατσιαντώνη έχει ως εξής:

Οι τελευταίες εξελίξεις στον μοναδικό εθνικό πάροχο ταχυδρομικών μεταφορών, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, δείχνουν πως έχει ξεφύγει η κατάσταση προ πολλού, χωρίς κανέναν έλεγχο και κυρίως με απρόβλεπτες κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες. Είναι να διερωτάται κανείς,  πως ο χρυσός που παρέλαβε η σημερινή διοίκηση, κατάντησε μπακίρι, εξαιτίας των κακών χειρισμών και της άστοχης, τουλάχιστον, αντιμετώπισης ζητημάτων διοικητικού και διαχειριστικού χαρακτήρα, αφού τα προβλήματα που εδώ και αρκετούς μήνες έχουν προκύψει, όχι μόνον δεν αντιμετωπίζονται, αλλά αντίθετα συσσωρεύονται, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το μέλλον του φορέα, αφενός, αλλά και για όσους συναλλάσσονται με αυτόν αφετέρου. Ενδεικτικό, πλην  μείζονος σημασίας θέμα, η μη έγκαιρη απόδοση των εισπράξεων που διενεργούν για λογαριασμό άλλων φορέων κοινής ωφέλειας, όπως η Δ.Ε.Η., στην οποία οφείλουν το ουδόλως ευκαταφρόνητο ποσό των περίπου 19,5 εκατ. ευρώ (λόγω της μη απόδοσης εισπράξεων μετά τις 20/04/2017), γεγονός που οδήγησε τη Διοίκηση της τελευταίας να απαιτήσει την απόδοσή τους με εξώδικο, επιφυλασσόμενη για τη δικαστική διεκδίκησή τους, αφού εν τω μεταξύ η Διοίκηση των ΕΛ.ΤΑ. κωφεύει στις σχετικές επιστολές που της απεύθυνε η ΔΕΗ προγενέστερα. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στην εξώδικο επιστολή της η Διοίκηση της Δ.Ε.Η., το πρόβλημα έχει ρίζες ήδη από το μήνα Μάρτιο του τρέχοντος έτους, οπότε τα ΕΛ.ΤΑ. σταμάτησαν να αποδίδουν στη Δ.Ε.Η. τις εισπράξεις από τους λογαριασμούς ρεύματος που πληρώνουν οι καταναλωτές, με συνέπεια οι τελευταίοι να φαίνονται με οικονομικές εκκρεμότητες, να χάνουν ρυθμίσεις και προνόμια (όπως αυτό της έκπτωσης  συνέπειας του 15%), να κινδυνεύουν με  διακοπή της παροχής ρεύματος  λόγω (ψευδούς) οφειλής και εντέλει να σύρονται στα Δικαστήρια για κάτι που δεν έκαναν! Ουδείς, φυσικά, παραβλέπει ότι, πλέον της σοβαρής κατάστασης που δημιουργείται με το καταναλωτικό κοινό, ταυτόχρονα εξίσου σοβαρή είναι η κατάσταση που δημιουργείται με τη φήμη και την εικόνα της ΔΕΗ, η οποία όπως φαίνεται θα αναγκαστεί να στραφεί δικαστικώς κατά των ΕΛ.ΤΑ..

Επειδή όλα τα ανωτέρω συνηγορούν ότι βρισκόμαστε εκ νέου προ των πυλών του γνωστού σε όλους μας φαινομένου «Energa», η οποία προ ετών με αντίστοιχες πράξεις και παραλείψεις της,  δεν κατέβαλε τις εισπράξεις του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης Ηλεκτρικής Ενέργειας και το ΕΕΤΗΔΕ στα κρατικά ταμεία, με τις γνωστές σε όλους μας συνέπειες.

Επειδή στην περίπτωση των ΕΛ.ΤΑ., ως φορέα δημοσίου συμφέροντος και με ευρεία αναγνώριση, η παρούσα κατάσταση προκαλεί τεράστια οικονομική βλάβη, ενώ δημοσιεύματα φέρουν τη Διοίκηση να πράττει τούτο διότι στερείται πόρους για την πληρωμή μισθών του προσωπικού.

Επειδή θίγεται η εμπιστοσύνη στο ευρύ καταναλωτικό κοινό (πελάτες ιδιώτες, εμπορικές εταιρείες, δημόσιους φορείς, Ο.Τ.Α., Ασφαλιστικές εταιρείες, Τράπεζες, κλπ) όταν βλέπει έναν φορέα δημοσίου συμφέροντος, όπως τα ΕΛ.ΤΑ., να του αμφισβητεί και προσβάλει την πίστη, την εμπιστοσύνη και το αίσθημα ασφάλειας ως προς τις συναλλαγές μαζί του, γεγονός που προφανώς θα οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερες απώλειες τζίρου και συνεπώς σε πλήρη οικονομική και εμπορική απαξίωσή του, με ό, τι αυτό τελικώς θα συνεπάγεται για το μέλλον του αλλά και για τις εργασιακές σχέσεις του προσωπικού του φορέα.

Επειδή πλέον των ανωτέρω ζητημάτων οικονομικής φύσεως που ταλανίζουν τον φορέα, σοβαρά και μη αναβαλλόμενα ως προς την αντιμετώπισή τους, είναι τα προβλήματα που αφορούν στο προσωπικό του φορέα, αφού υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό που εξυπηρετεί την καθημερινή λειτουργία των ΕΛ.ΤΑ., με καθυστερήσεις στις διανομές λόγω μη κάλυψης των θέσεων των εργαζομένων που αποχωρούν με συνταξιοδότηση ή λόγω λήξης των προγενέστερων συμβάσεων προσωπικού ορισμένου χρόνου.

Επειδή σοβαρά πιθανολογείται (εάν δεν είναι ήδη δεδομένο) ότι αντίστοιχα φαινόμενα με καθυστερήσεις σε αποδόσεις οφειλών που τα ΕΛ.ΤΑ. εισπράττουν, θα υφίστανται και με άλλους φορείς δημοσίου ή/και ευρέως κοινωνικού συμφέροντος (Δ.Ε.Κ.Ο., Δημόσια Ταμεία, Ασφαλιστικούς Φορείς, Ασφαλιστικές Εταιρείες, Τράπεζες, κλπ), πράγμα που εάν τελικά επιβεβαιωθεί, θα πάρει τη μορφή χιονοστιβάδας με απρόσμενες και απρόβλεπτες αρνητικές συνέπειες για τους συναλλασσόμενους κάθε κατηγορίας.

Επειδή, σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, διακυβεύεται η συνέχιση της λειτουργίας των ΕΛ.ΤΑ. λόγω της κακής οικονομικής κατάστασης του φορέα(ενδεικτικά, η από 6-6-2017 εκπομπή ΑΤΑΙΡΙΑΣΤΟΙ, ΣΚΑΙ, στην οποία μίλησε για το θέμα ο εκπρόσωπος εργαζομένων, κ. Δημήτριος Καψοκόλης), ενώ, όπως καταγγέλλεται κατ’ επανάληψη τους τελευταίους μήνες και από τον Πρόεδρο της ΠΟΣΤ ΕΛ.ΤΑ. κ. Γιώργο Βασιλόπουλο,  «προσπαθεί (η εταιρεία) να οδηγηθεί με δόλιο τρόπο και με πλασματικές εγγραφές σε χρεοκοπία με ό, τι αυτό σημαίνει» (ημερίδα Εργατικό Κέντρο Καβάλας, Φεβρουάριος 2017).

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Πώς προτίθεστε άμεσα και αποτελεσματικά να αντιμετωπίσετε το φαινόμενο της μη απόδοσης οφειλών που τα ΕΛ.ΤΑ. εισπράττουν από τη Δ.Ε.Η.?
  2. Υφίστανται, και αν ναι, ποιες και σε τι ύψος, αντίστοιχες οφειλές των ΕΛ.ΤΑ. σε άλλους φορείς δημοσίου ή/και ευρέως κοινωνικού συμφέροντος (Δ.Ε.Κ.Ο., Δημόσια Ταμεία, Ασφαλιστικούς Φορείς, Ασφαλιστικές Εταιρείες, Τράπεζες, κλπ)?
  3. Έχετε διενεργήσει διοικητικό / διαχειριστικό έλεγχο στη Διοίκηση των ΕΛ.ΤΑ. προκειμένου για την απόδοση ευθυνών για το εν λόγω ζήτημα? Αν ναι, παρακαλώ να παραθέσετε το πόρισμα ελέγχου. Αν όχι, παρακαλώ όπως γνωστοποιήσετε τις επικείμενες ενέργειες για τη διερεύνηση και απόδοση ευθυνών.
  4. Έχετε προβεί σε ενέργειες διάρθρωσης των ΕΛ.ΤΑ. τόσο ως προς το θέμα της βιωσιμότητάς του όσο και ως προς το θέμα ενίσχυσης του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας, ώστε να διασφαλιστεί η εν γένει εύρυθμη λειτουργία του φορέα? Παρακαλώ να προσδιοριστούν αναλυτικά οι ενέργειες.
Previous ArticleNext Article