Λάρισα

«Η περικοπή των πολυτεκνικών επιδομάτων είναι επίδειξη κοινωνικής αναλγησίας»

ΜΠΑΡΓΙΩΤΑΣ

«Η αναμόρφωση της επιδοματικής πολιτικής – και κυρίως η διαμόρφωση ενός προνοιακού περιβάλλοντος που ευνοεί τη μητρότητα και τη στηρίζει – είναι η απάντηση – το έχουν κάνει στη Γαλλία. Όμως, δεν μπορούμε να ξεχνάμε ότι και οι πολύτεκνοι βοηθούν στην επίτευξη του 2,2, που είναι το όριο της γεννητικότητας πάνω από το οποίο διατηρείται ο πληθυσμός μιας χώρας. Αλήθεια, ποιος φωστήρας αποφάσισε πως 2 δημόσιοι υπάλληλοι με 3 παιδιά είναι πλούσιοι και δεν χρειάζονται επίδομα; Η περικοπή των πολυτεκνικών επιδομάτων είναι επίδειξη κοινωνικής αναλγησίας. Είναι αδικαιολόγητη και πολιτικά ανόητη μάλιστα από τη στιγμή που αυξάνεται το συνολικό ποσό. Θα μπορούσαν μικρότερες αυξήσεις στις 700 χιλιάδες που επαίρεται η κυβέρνηση οικογένειες που θα πάρουν παραπάνω να διατηρήσουν και τα πολυτεκνικά επιδόματα» τόνισε ο βουλευτής Λάρισας με τη Δημοκρατική Συμπαράταξη, κ. Κώστας Μπαργιώτας, στην ομιλία του κατά τη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου της κυβέρνησης στην κοινή συνεδρίαση των αρμόδιων επιτροπών.

Σχολιάζοντας τους ισχυρισμούς του Υπουργείου Υγείας για τεράστια αποθέματα στα νοσοκομεία, επεσήμανε ότι «το Υπουργείο έχει κακό ιστορικό στην επίκληση ατεκμηρίωτων αριθμών και θα ήθελα να προκαλέσω τον Υπουργό να καταθέσει τη λίστα με τα αποθεματικά και τα ταμειακά αδιάθετα των νοσοκομείων. Γιατί από τα ελάχιστα τηλέφωνα που έχω κάνει, στα νοσοκομεία γελάνε ακούγοντας τα περί πλούτου και αποθεμάτων που θα μεταφερθούν στο 2018. Όχι για άλλο λόγο, αλλά γιατί βαφτίζοντας νοικοκύρεμα το πετσόκομμα έχουμε φτάσει να καμαρώνουμε κιόλας για τα χάλια του συστήματος υγείας και κάνοντας αυτά για τα οποία κάποιοι στο Υπουργείο σήμερα δέρνανε τους προηγούμενους μόνο και μόνο επειδή τα είχανε προεξαγγείλει».

Κλείνοντας, ο κ. Μπαργιώτας αναφέρθηκε στην τάση υπερσυγκεντρωτισμού που διακατέχει το Υπουργείο Υγείας τονίζοντας ότι «η επιτροπή αξιολόγησης, το περίφημο HTA, το οποίο σε γενικές γραμμές είναι θετικό και έχει ανακοινωθεί πολλές φορές, στις περισσότερες χώρες του κόσμου λειτουργεί ως ανεξάρτητη αρχή, καθώς ο αγοραστής δεν είναι λογικό να κάνει και την αξιολόγηση ταυτόχρονα. Η απουσία εγγυήσεων ανεξαρτησίας από ένα πολιτικό σύστημα στην Ελλάδα που είναι διάσημο και για τις πελατειακές σχέσεις και για τις μικροπολιτικές τακτικές είναι κραυγαλέα. Η τάση συγκέντρωσης είναι διάχυτη σε όλο το νομοσχέδιο και είναι εντονότατη στο Υπουργείο Υγείας. Καταργούμε την Επιτροπή τιμών, ο Υπουργός εκδίδει πλέον τα δελτία τιμών ο ίδιος χωρίς τη μεσολάβηση ενοχλητικών επιτροπών, η αξιολόγηση της τεχνολογίας και των φαρμάκων γίνεται από το γραφείο του Υπουργού, ο ΕΟΠΥΥ έχει εξαρτηθεί από το γραφείο του Υπουργού. Έχουμε λοιπόν ένα μοντέλο συγκεντρωτικό που είναι παλιό στην Ελλάδα και αποτυχημένο σε όλο τον κόσμο. Είναι αργό, γραφειοκρατικοποιημένο και διεφθαρμένο. Ο υπερσυγκεντρωτικός κρατισμός είναι κακοδιοίκηση και η κακοδιοίκηση γεννά διαφθορά».

 

Ακολουθεί η απομαγνητοφώνηση της ομιλίας του κ. Μπαργιώτα:

 

«Ολοκληρώνονται σε λίγες μέρες τρία χρόνια διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. Ολοκληρώνεται ένας κύκλος με την κόκκινη σημαία της επανάστασης, για να τελειώσει με τη λευκή σημαία της πλήρους παράδοσης, όπως φαίνεται μέχρι σήμερα. Βλέποντας αυτές τις ημέρες κάποιους Υπουργούς να προσπαθούν να κάνουν αποτυχημένο χιούμορ με το 50 + 1, δηλαδή την κατάργηση ουσιαστικά του δικαιώματος της απεργίας για ορισμένες κατηγορίες εργαζομένων, και βλέποντας το κυβερνών κόμμα να κάνει «γαργάρα» τα περί σκανδάλων στο ΤΑΙΠΕΔ, ψηφίζοντας στη «ζούλα» ουσιαστικά την απόδοση ασυλίας στα μέλη του ΔΣ, το ίδιο κόμμα το οποίο είχε επενδύσει πολλά στη σχετική σκανδαλολογία, και ακούγοντας τον κ. Μουζάλα –εκτός νομοσχεδίου- να προσπαθεί να δικαιολογηθεί και να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα –την βάναυση παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην περίπτωση των αξιωματικών που ζήτησαν πολιτικό άσυλο-, αναρωτιέται κανείς πως αυτή η ευκολία μετατόπισης από θέση σε θέση, από θέσεις αρχιακές σε καινούριες, αναρωτιέται κανείς τι Αριστερά είστε σύντροφοι;

Πότε ήσασταν ειλικρινείς; Όταν μιλούσατε για το ιερό δικαίωμα της απεργίας ή περιφρουρούσατε τα δικαιώματα των προσφύγων ή φέτος που θα καταργήσετε το δικαίωμα της απεργίας ομού με τη ΝΔ; Μήπως πρέπει να αρχίσουμε να συζητάμε για νεοφιλελεύθερη Αριστερά σε αυτή τη χώρα; Γιατί τι είδους Αριστερά φθάνει στο να δικαιολογεί τόσο γρήγορα τους πλειστηριασμούς 1ης κατοικίας από το Δημόσιο, την απαγόρευση της απεργίας, τις περικοπές των συντάξεων που έχετε ήδη κάνει και προσπαθείτε να τις αποκρύψετε λέγοντας ότι δεν υπάρχουν δημοσιονομικά μέτρα στην τρίτη αξιολόγηση, τα έχετε ήδη ψηφίσει στον προϋπολογισμό μαζί με τις περικοπές των προϋπολογισμών των νοσοκομείων, οι οποίες είναι της τάξεως των 350 εκατομμυρίων.

Έναν αστερίσκο εδώ: επειδή έχει παραγίνει το κακό με τα νοσοκομεία που έχουν τεράστια αποθέματα και είναι πλούσια, ενώ δεν έχουν σεντόνια, και επειδή το Υπουργείο έχει κακό ιστορικό στην επίκληση ατεκμηρίωτων αριθμών, θα ήθελα να προκαλέσω τον Υπουργό: καταθέστε ποια νοσοκομεία έχουν τι αποθεματικά και ταμειακά αδιάθετα, για να δούμε. Γιατί από τα ελάχιστα τηλέφωνα που έχω κάνει, στα νοσοκομεία γελάνε ακούγοντας τα περί πλούτου και αποθεμάτων που θα μεταφερθούν στο 2018. Όχι για άλλο λόγο, αλλά γιατί βαφτίζοντας νοικοκύρεμα το πετσόκομμα έχουμε φτάσει να καμαρώνουμε κιόλας για τα χάλια του συστήματος υγείας και κάνοντας αυτά για τα οποία κάποιοι στο Υπουργείο σήμερα δέρνανε τους προηγούμενους μόνο και μόνο επειδή τα είχανε προεξαγγείλει.

Ένα σχόλιο για το δημογραφικό. Κύριε Τσακαλώτε πολύ σωστά, θυμάστε. 2,2 είναι το όριο της γεννητικότητας πάνω από το οποίο διατηρείται ο πληθυσμός μιας χώρας. Και εγώ θα συμφωνήσω μαζί σας ότι η αναμόρφωση της επιδοματικής πολιτικής -και κυρίως η διαμόρφωση ενός προνοιακού περιβάλλοντος που ευνοεί τη μητρότητα και τη στηρίζει- είναι η απάντηση – το έχουν κάνει στη Γαλλία-. Όμως, δεν μπορούμε να ξεχνάμε ότι και οι πολύτεκνοι βοηθούν στην επίτευξη του 2,2. Αλήθεια, ποιος φωστήρας αποφάσισε πως 2 δημόσιοι υπάλληλοι με 3 παιδιά είναι πλούσιοι και δεν χρειάζονται επίδομα; Η περικοπή των πολυτεκνικών επιδομάτων είναι επίδειξη κοινωνικής αναλγησίας. Είναι αδικαιολόγητη και πολιτικά ανόητη μάλιστα από τη στιγμή που αυξάνεται το συνολικό ποσό. Θα μπορούσαν μικρότερες αυξήσεις στις 700 χιλιάδες που επαίρεται η κυβέρνηση οικογένειες που θα πάρουν παραπάνω να διατηρήσουν και τα πολυτεκνικά επιδόματα. Όσο για το δημογραφικό, υπάρχει μια επιτροπή της Βουλής που σέρνεται με ευθύνη της πλειοψηφίας. Εγώ θα έλεγα ότι πρέπει εκεί να συζητήσουμε την αναμόρφωση της επιδοματικής πολιτικής με ορίζοντα το 2050 και με δεδομένο ότι έχουμε ένα σοβαρότατο δημογραφικό πρόβλημα στη χώρα. Και να αποφεύγουμε κινήσεις με καθαρά ψηφοθηρικά κριτήρια.

Χθες ο κ. Τσακαλώτος είπε ότι 2-3% το πολύ δεν είναι προαπαιτούμενα στο τεράστιο νομοσχέδιο των 400 άρθρων. Οι διατάξεις του ΠΙΣ για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου των ιατρικών συλλόγων της χώρας σίγουρα δεν είναι. Είναι ένα εξαιρετικά σοβαρό ζήτημα που θα έπρεπε να συζητηθεί, παρόλο που υπάρχει κατ’ αρχήν συμφωνία στα βασικά και αναρωτιέται κανείς γιατί στριμώχνεται σήμερα σε αυτό το νομοσχέδιο, για να περάσει ουσιαστικά απαρατήρητο.

Προαπαιτούμενο είναι προφανώς η περικοπή του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας και των βαρέων, το οποίο είναι στριμωγμένο στο άρθρο 396, και ενώ έχει μεταφερθεί για εφαρμογή από 1/1/2019. Έχει ενδιαφέρον να μάθουμε ποιος είναι ο δημοσιονομικός στόχος. Για τι περικοπές μιλάμε; Γιατί θα υπάρξουν περικοπές. Για να προσπαθήσουμε να υπολογίσουμε που θα κινηθούν τα κριτήρια της επιτροπής και ποιοι θα την πληρώσουν πρώτοι; Οι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία ήδη ανησυχούν, γιατί έχουν λόγους σοβαρούς να πιστεύουν ότι θα είναι ανάμεσα σε αυτούς που θα θιγούν.

Στο κομμάτι του Υπουργείου Υγείας έχουμε και την πολυαναμενόμενη επιτροπή αξιολόγησης, το περίφημο HTA, το οποίο σε γενικές γραμμές είναι θετικό και έχει ανακοινωθεί πολλές φορές. Εντύπωση κάνει όμως ότι είναι και αυτό εξάρτημα του Υπουργείου. Ελέγχεται από τον Υπουργό. Ενώ στις περισσότερες χώρες του κόσμου τέτοιες επιτροπές είναι ανεξάρτητες αρχές, καθώς ο αγοραστής δεν είναι λογικό να κάνει και την αξιολόγηση ταυτόχρονα, και μάλιστα χωρίς την εγγύηση της ανεξαρτησίας από ένα πολιτικό σύστημα στην Ελλάδα που είναι διάσημο και για τις πελατειακές σχέσεις και για τις μικροπολιτικές τακτικές. Η τάση συγκέντρωσης είναι διάχυτη σε όλο το νομοσχέδιο και είναι εντονότατη στο Υπουργείο Υγείας. Καταργούμε την Επιτροπή τιμών, ο Υπουργός εκδίδει πλέον τα δελτία τιμών ο ίδιος χωρίς τη μεσολάβηση ενοχλητικών επιτροπών, η αξιολόγηση της τεχνολογίας και των φαρμάκων γίνεται από το γραφείο του Υπουργού, ο ΕΟΠΥΥ έχει εξαρτηθεί από το γραφείο του Υπουργού. Έχουμε λοιπόν ένα μοντέλο συγκεντρωτικό που είναι παλιό στην Ελλάδα και αποτυχημένο σε όλο τον κόσμο. Είναι αργό, γραφειοκρατικοποιημένο και διεφθαρμένο. Ο υπερσυγκεντρωτικός κρατισμός είναι κακοδιοίκηση και η κακοδιοίκηση γεννά διαφθορά.

Σας ευχαριστώ».

 

Previous ArticleNext Article

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *